افزایش بازدید استوری اینستاگرام | مقاله زیر دربارهٔ افزایش بازدید استوری اینستاگرام تازهترین روشها و راهکارهای تضمینی برای افزایش بازدید استوری پیجها را بررسی میکند. اگر شما هم به دنبال افزایش بازدیدهای استوری پیج اینستاگرام خود هستید و علاقهمند به استفاده از روشهای واقعی هستید، این مقاله برای شماست.
ما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که با استفاده از راهکارهایی که تضمینی هستند، چگونه میتوانید بازدیدهای استوری خود را بهبود بخشید و به موفقیت برسید. همه چیز در این دنیا امکانپذیر است و شما نیز با استفاده از راهکارهایی که در این مقاله آموزش داده میشوند، میتوانید بازدیدهای استوری خود را بهبود ببخشید. آیا برای شروع آماده هستید؟
فهرست مطالب
چه کنیم تا تعداد بازدید استوری زیاد شود؟
در حال حاضر، استوریها به طور گستردهتری نسبت به پستهای معمولی در اینستاگرام مشاهده میشوند. بنابراین، برای افزایش بازدیدهای استوری خود باید تمام تلاش خود را به کار گیرید. روشهایی که در این مقاله بیان میشوند، به شما کمک میکنند تا تعداد بازدیدهای استوری خود را افزایش دهید. با استفاده از این راهکارها، میتوانید در اینستاگرام تسلط پیدا کنید. آیا برای شروع آماده هستید؟
۱- هیچ وقت از هشتگ غافل نشوید
آیا میدانستید که وقتی کاربران هشتگها را جستجو میکنند، استوریهای مرتبط نیز نمایش داده میشوند؟ بنابراین، هیچوقت هشتگها را در استوری خود فراموش نکنید. تلاش کنید از هشتگهای محبوب و مرتبط استفاده کنید، که با نیازها و علایق مخاطبان شما همخوانی داشته باشند. برای مثال، بررسی کنید که فالوورهای شما به چه موضوعاتی علاقهمند هستند و چه موضوعاتی را جستجو میکنند.
اگر به دنبال افزایش بازدیدهای استوری و تعامل با پیج خود هستید، حتماً از هشتگهای محبوب و پرطرفدار استفاده کنید. اگر پروفایل تجاری دارید، میتوانید به مدتی از هشتگها استفاده کنید و سپس تغییرات در تعداد بازدیدهای استوری را مشاهده کنید.
۲- افراد و برندها را منشن کنید
اگر در یک همایش شرکت کرده یا با یک برند همکاری داشتهاید یا استوری شما به یک فرد خاصی مرتبط است، حتماً آنها را منشن یا تگ کنید. این اقدام باعث افزایش بازدید استوریها و تعامل کاربران میشود. همچنین، احتمالاً برند مرتبط در استوری شما را در پیج خود به اشتراک میگذارد. به شدت توصیه میشود این روش را حتماً امتحان کنید.
۳- از لوکیشن برای بالا بردن بازدید استوری استفاده کنید
وقتی شما در استوری خود لوکیشن را اضافه میکنید، پست شما در بخش اکسپلور برای کاربرانی که در آن منطقه هستند، نمایش داده میشود. بنابراین، اگر استوری شما با یک لوکیشن خاص مرتبط است، حتماً آن را در استوری خود قرار دهید. اگر هم مرتبط نیست، میتوانید با استفاده از لوکیشنهای مختلف، به افزایش بازدیدها کمک کنید.
برای اضافه کردن لوکیشن، به بخش استیکرها و گزینه “LOCATION” بروید. سپس نام منطقه مورد نظر خود را جستجو کنید و آن را اضافه کنید.
۴- در زمان مناسب استوری بگذارید
زمان مناسب، زمانی است که فالوورها به طور فعالتر از اینستاگرام استفاده میکنند. برای افزایش تعداد بازدیدهای استوری، مهم است که بدانید در چه زمانهایی فالوورهایتان بیشتر به اینستاگرام خود مراجعه میکنند. ما در مقالهای بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام را برای شما توضیح میدهیم، به طوری که بدانید چه زمانی باید پست خود را انتشار دهید.
۵- از کاربران بخواهید استوری بعدی را ببینند
بسیار اغلب در پیج خود بیش از چند استوری قرار میدهید. شما مطلع هستید که بسیاری از کاربران با دیدن یک استوری، از آن خارج میشوند. بنابراین، برای افزایش بازدیدهای استوری، باید تلاش کنید تا کاربران را تشویق به دیدن استوریهای بعدی کنید. روش سادهتری که میتوانید انجام دهید، این است که از آنها بخواهید استوری بعدی را ببینند. همچنین، میتوانید داستانی را به صورت نیمه تمام در یک استوری ارائه دهید و ادامه آن را در استوری بعدی قرار دهید. این روشها میتوانند به شما کمک کنند تا بیشترین تعداد بازدید را برای استوریهایتان به دست آورید.
۶- با فالوورها تعامل داشته باشید و سرگرمشان کنید
بیشترین فالوورها عموماً به دنبال محتواهای سرگرمکننده هستند، به ویژه در استوری. تجربه نشان داده است که استوریهایی که سرگرمکننده هستند، بیشترین تعداد بازدید را دریافت میکنند. برای مثال، میتوانید استوریهای سریالی ایجاد کنید که به صورت پیاپی و پشت سر هم باشند و بخشی از آن را در روزهای بعد ادامه دهید.
نوعی دیگر از محتوا که فالوورها بسیار مورد علاقه قرار میدهند، پشت صحنه است. به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار دارید، میتوانید پشت صحنههای مرتبط با عملکرد و کارمندانتان را به اشتراک بگذارید. یا اگر یک بلاگر هستید، میتوانید درباره مسائل مربوط به زندگی شخصیتان (البته مواردی که قابل انتشار هستند) در استوریها به اشتراک بگذارید. با این حال، برای افزایش تعامل کاربران، به شدت توصیه میشود مقالهای را درباره افزایش تعامل در استوریها مطالعه کنید.
۷- نظرسنجی کنید و به فالوورها گوش کنید
همه ما به دنبال شنیده شدن هستیم، به این معنی که کسی به حرفهایمان گوش کند. اما اگر کسی علاوه بر گوش دادن، به عمل هم بیانجاماند، آن وقت عالیست! بنابراین، وقتی در استوری از کاربران نظرسنجی میکنید تا حرفهایشان را بزنند، نه تنها محبوبیت شما در بین آنها افزایش مییابد، بلکه آنها منتظر پستها و استوریهای شما میمانند. به همین دلیل بعد از نظرسنجی در استوری، از استفاده از استیکرهای جذاب و جادویی هم غافل نشوید. هماکنون، پیشنهاد میکنم مقالهای در مورد استیکرهای استوری را مطالعه کنید تا اطلاعاتتان در این زمینه به طور کامل بروز شود.
۸- دست از استوری گذاشتن برندارید
وقتی پست میگذارید، باید قناعت کنید و محتوایتان را محدود کنید، اما در مورد استوریها اینطور نیست! البته منظورم از این جمله این نیست که هر ۵ دقیقه یک استوری بگذارید! اما سعی کنید در طول روز حداقل ۱ یا ۲ استوری را در تقویم محتوایتان داشته باشید. با این حال، توجه کنید که استوریهای تکراری نگذارید. بهتر است اولویت را بر استوریهای جذاب و سرگرمکننده قرار داده و برنامهریزی مناسبی برای آنها داشته باشید.
۹- هایلایت کردن را برای افزایش بازدید استوری فراموش نکنید
همانطور که شما و من هم میدانیم، استوریها تنها به مدت ۲۴ ساعت باقی میمانند و پس از آن در صفحه فید نمایش داده نمیشوند. اما راه حلی برای این مسئله وجود دارد و آن هم هایلایت کردن استوریهاست. با هایلایت کردن، استوریها در صفحه پروفایل شما باقی میمانند. به عبارت دیگر، بعد از اینکه ۲۴ ساعت گذشت، هر کسی که به پروفایل شما مراجعه کند، قادر خواهد بود استوریهای هایلایت شما را مشاهده کند.
چطوری یک استوری را هایلایت کنم؟
برای هایلایت کردن یک استوری، میتوانید از مراحل زیر پیروی کنید:
- استوری مورد نظر خود را باز کنید.
- در پایین سمت راست صفحه، گزینه “هایلایت” (Highlight) را مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید.
- سپس میتوانید یک نام برای هایلایت خود انتخاب کنید. این نام نشانگر موضوع یا دستهبندی استوریهای هایلایت شما خواهد بود.
- همچنین میتوانید یک کاور (cover) برای هایلایت خود انتخاب کنید. این کاور به عنوان تصویر نمایشی برای استوریهای هایلایت شما در بالای صفحه پروفایلتان نمایش داده خواهد شد.
- پس از اتمام، استوری شما به هایلایت اضافه خواهد شد و کاربران میتوانند آن را در بالای پروفایلتان با نام و کاور مشاهده کنند.
حتماً در انتخاب نام و کاور برای هایلایتهایتان دقت کنید تا با مضمون و محتوای استوریهای هایلایتتان همخوانی داشته باشند.
۱۰- از موهبت اینستاگرامی insight غافل نشوید
ابزار Insight به شما در افزایش تعداد بازدیدهای استوریها کمک میکند. این ابزار قسمتی دارد که اطلاعات و آمار استوریها را نمایش میدهد. با استفاده از این ابزار، میتوانید مشاهده کنید که هر استوری چه تعداد بازدید داشته است، چند اکانت از آن بازدید کردهاند و به طور خلاصه میتوانید بفهمید که فالوورهایتان در چه میزان استوریهای شما را دوست داشتهاند. با تحلیل این اطلاعات، میتوانید تصمیمهای بهتری در مورد برنامهریزی استوریهایتان بگیرید.
در مقاله “تحلیل صفحات اینستاگرام با استفاده از ابزار Insight“، همه چیزی که باید درباره این ابزار بدانید، آماده شده است.
۱۱- خلاق باشید و همه را غافلگیر کنید
خلاقیت به معنای ارائه چیزی منحصر به فرد است! برای جلب توجه کاربران مختلف، به همه جوانب، از محتوا تا گرافیک، نیاز به استفاده از تصاویر، آیکونها و عناصر جذاب و نوآورانه دارید. برای مثال، فالوورها اغلب به دنبال فونتهای ویژه هستند. اگر پستها و استوریهایتان به زبان فارسی است، پیشنهاد میکنم از فونتهای ایرانسنت نسخه دستنویس، ایران یکان و آوینی که محصولات سایت فونت ایران میباشند، برای طراحی آنها استفاده کنید.
در استوریها، داستانهایی بسازید و فالوورها را در هر استوری به دنبال خود بکشید. آنها را به چالش دعوت کنید تا تعداد بازدیدهای استوریهایتان روز به روز بیشتر از روز قبل باشد.
۱۲- نکات کلی و مهم افزایش بازدید استوری اینستاگرام
- استفاده از محتوای جذاب: ارائه محتوای جذاب، جالب و ارزشمند میتواند تعداد بازدیدهای استوری شما را افزایش دهد. تصاویر جذاب، ویدیوهای جذاب، نکتهها، پرسشها و داستانهای جالب میتوانند به جذب توجه کاربران کمک کنند.
- استفاده از هشتگها: استفاده از هشتگهای مرتبط با موضوعات استوریهایتان میتواند به بهبود دیده شدن استوریهای شما در جستجوها و افزایش بازدیدها کمک کند.
- استفاده از محتوای آموزشی: ارائه محتوای آموزشی و ارزشمند میتواند جذابیت استوریهای شما را افزایش داده و باعث افزایش تعداد بازدیدها و اشتراکگذاریها شود.
- استفاده از روشهای تعاملی: استفاده از نظرسنجیها، پرسشها، چالشها و روشهای تعاملی دیگر میتواند کاربران را ترغیب به مشارکت در استوریهای شما و افزایش تعداد بازدیدها کند.
بهروزرسانی منظم
بروزرسانی استوریهای خود میتواند به جذب توجه کاربران و افزایش بازدیدها کمک کند.
- استفاده از استیکرها و فیلترها: استفاده از استیکرها، عکسهای پسزمینه و فیلترها میتواند استوریهای شما را جذابتر کند و تعداد بازدیدها را افزایش دهد.
- اشتراکگذاری در داستانهای مرتبط: با اشتراکگذاری استوریهای خود در داستانهای مرتبط با شما، میتوانید مخاطبین جدیدی به استوریهایتان جذب کنید و بازدیدها را افزایش دهید.
- تگ کردن کاربران: با تگ کردن کاربران معروف، همکاران یا دوستانتان در استوریهایتان، ممکن است آنها استوریهای شما را به اشتراک بگذارند و تعداد بازدیدها را افزایش دهند.
- استفاده از قابلیتهای استوری مثل پرسش و پاسخ: استفاده از قابلیتهای استوری مانند پرسش و پاسخ میتواند تعامل بیشتری با فالوور
مقالات پیشنهادی سات پک فالوور به شما کاربر عزیز
روش افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام
آموزش ۱۰ ابزار تحلیل و آنالیز پیج اینستاگرام
تحلیل پیج اینستاگرام با ابزار Instagram insights
۸ تکنیک کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام
نتیجه گیری
هدف ما این است که بهترین روشها را برای شما معرفی کنیم. ممکن است شما به روشهای دیگری روی آورده و نتایجی کسب کرده باشید. این عالی است! اما در اینجا، ما روشهایی را ارائه میدهیم که توسط تجربه خودمان اثبات شدهاند. شما برای افزایش بازدیدهای استوری خود چه اقداماتی انجام میدهید؟ از کدام روشها استفاده کردهاید و چقدر موفق بودهاید؟