آموزش 10 ابزار تحلیل و آنالیز پیج اینستاگرام | پک فالوور
آموزش 10 ابزار آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام
5/5 - (18 امتیاز)

اولین و مهم‌ترین راه ایجاد تمایز بین کسب و کار خود و رقبا، تحلیل درست آن ها می‌باشد. دنیای اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست. ابزارهای تحلیل و مدیریت پیج ایسنتاگرام، از اصلی‌ترین نرم افزارهای مدیریت پیج های این شبکه اجتماعی هستند. اگر فکر می­‌کنید گذاشتن پست و استوری در صفحه اینستاگرامتان کار دشواری است و امکان دارد آن را فراموش کنید، ابزارهای مختلفی جهت آنالیز پیج اینستاگرام هستند که به شما کمک می­‌کنند تا با درک هرچه بهتر مخاطبان، فعالیت خود را بر اساس استراتژی تحلیل و مدیریت کنید.

با ساخت اکانتی برای معرفی کسب و کارتان و استفاده از ابزارهای کاربردی مدیریت و تحلیل پیج اینستاگرام، به سرعت می­توانید به رقبای خود نزدیک شده و حتی از آنها سبقت بگیرید! قابلیت بالای اینستاگرام در جذب مخاطب هدف، معجزه کسب و کار شماست, پس با پک فالوور همراه باشید.

فهرست مطالب

آموزش آنالیز پیج اینستاگرام

تولید محتوا و به اشتراک گذاری آنها در قالب استوری و پست، تازه شروع کارتان در اینستاگرام است. فقط اشتراک گذاری محتوا کافی نیست. برای اینکه طرفداران خود را هر روز بیشتر کنید و تعامل پیجتان را بالا ببرید، باید پیج خود را مرتب زیر نظر داشته باشید و آن را تجزیه و تحلیل کنید.

موفقیت در اینستاگرام به دو عامل بستگی دارد. عامل اول تولید محتوای جذاب و مفید است. عامل دوم دستیابی به فالوور و اینگیجمنت (تعامل با مخاطبین) بیشتر می‌باشد. وقتی با استراتژی‌های بازاریابی آشنا می‌شوید، مدیریت پیج، کار دشواری به نظر می‌رسد. باید محتوای منحصربفرد و خلاقانه‌­ای تولید کرده و تقویم محتوایی ایجاد کنید. برای موفقیت در کسب و کارتان باید رقبای خود را بررسی کنید تا بببنید کدام محتوا عملکرد بهتری دارد.

به کمک نرمافزارهای مدیریت پیج اینستاگرام، در زمان کوتاه‌تری به هدف و موفقیت بیشتر می­‌رسید. پلتفرم اینستاگرام پیوسته در حال تغییر است. شما به عنوان یک کاربر دائمی و جهت درآمدزایی باید با تحلیل پیج اینستاگرام خود آن را به روز در بیاورید. تحلیل و آنالیزپیج، از مهمترین نکات در مدیریت پیج اینستاگرام است.

نرم افزار مدیریت و تحلیل پیج اینستاگرام

با استفاده از نرم افزار مدیریت و تحلیل پیج اینستاگرام و دیدن تاثیرات شگفت انگیز آن در پیشرفت کسب و کارتان، سطح دیگری از مارکتینگ را ببینید و لذت ببرید.

در این میان، ابزارهای مدیریت و تحلیل پیج اینستاگرام هم وجود دارند که با تجزیه و تحلیل داده ها، به شما کمک می‌­کنند تا تمام فعالیت­‌های خود در این پلتفرم را، در یک مکان مدیریت کنید. ابزارهای مدیریت و تحلیل پیج اینستاگرام، با صرفه جویی در وقت شما، انتشار پست­‌های پیجتان را مدیریت می­‌کنند. پلتفرم­‌های مدیریت و تحلیل شبکه‌های اجتماعی، با قابلیت‌هایی نظیر آنالیز، زمان‌بندی انتشار، مدیریت و بررسی کامنت‌ها، رشد کسب ‌و‌ کار و تعامل بیشتر با مخاطبین، دستیار هوشمندی برای مدیریت شبکه­‌های اجتماعی شما هستند.

با دیدوگرام همراه باشید تا ۱۰ ابزار مدیریت و تحلیل پیج اینستاگرام را به شما معرفی کند.

۱۰ نرم افزار تحلیل پیج اینستاگرام

۱٫ ابزار Canva

از پلتفرم‌های کاربر پسند و فوق العاده برای مدیریت پیج اینستاگرام، ابزار کانوا می‌باشد. این ابزار بسیار مفید، نیاز به مهارت خاصی ندارد. از طریق قالب­‌های آماده آن پروژه های خود را تنظیم کنید. با استفاده از این ابزار به راحتی، تبدیل به یک طراح گرافیک می­‌شوید. تصاویر متعدد و الگوهای حرفه‌ای این ابزار محتوای با کیفیت تولید کنید و ایده­‌های خود را اجرایی کنید.

آموزش 10 ابزار آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام

 

رسانه­‌های اجتماعی که می­‌توانند از این نرم افزار تحلیل پیج بهره ببرند: اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، پینترست

برای ورود به Canva کلیک کنید

۲٫ ابزار Hootsuite

یکی دیگر از قدرتمندترین ابزارهای مدیریت پیج اینستاگرام “هوت سوییت” است. این ابزار مجموع‌ه­ای از شبکه‌های اجتماعی را از طریق یک داشبورد اختصاصی مدیریت می­‌کند. استفاده از این برنامه بسیار ساده می‌­باشد. برنامه ریزی پیشرفته برای انتشار محتوا، رصد مرتب کامنت­‌ها و پاسخ به نیاز مشتریان، مشاهده آسان آنالیز محتوا، تعیین لیستی از سوالات متداول مخاطبان و ایجاد پاسخ به صورت خودکار، از جمله کارهایی است که این نرم افزار تحلیل پیج انجام می­‌دهد.

آموزش 10 ابزار آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام

 

رسانه‌­های اجتماعی که می­‌توانند از این نرم افزار تحلیل پیج بهره ببرند:  اینستاگرام، فیسبوک، پینترست، توییتر، لینکدین، تیک تاک

برای ورود به Hootsuite کلیک کنید

۳٫ ابزار Sendible

سندیبل ابزاری برای مدیریت و تحلیل رسانه­‌های اجتماعی خصوصاً اینستاگرام است. کار این ابزار کنترل، شنود و گزارش گیری از پیج اینستاگرامتان است. سندبیل با کنترل پیج، ارائه گزارش جامعی از محتوای پست­‌ها ، ارزیابی زمان پاسخ، میزان تعامل مخاطبین و منشن‌­هایی که به پاسخ شما نیاز دارند، پیج اینستاگرام شما را به خوبی مدیریت می­‌کند. علاوه بر این قابلیت­‌ها، با این ابزار تحلیل پیج به راحتی می­‌توانید پروفایل چند رسانه اجتماعی را به صورت همزمان مدیریت کنید.

آموزش 10 ابزار آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام

 

رسانه­‌های اجتماعی که می­‌توانند از این نرم افزار تحلیل پیج بهره ببرند: اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، یوتیوب، لینکدین، گوگل بیزینس

برای ورود به Sendible کلیک کنید

۴٫ ابزار Later

این نرم افزار با مدیریت دقیق، محتوای تولیدی را برای مجموعه‌ای از شبکه‌های اجتماعی شما برنامه ریزی می­‌کند. این ابزار رایگان مدیریت و تحلیل پیج، علاوه بر زمان بندی، برنامه ریزی انعطاف پذیر، تحلیل و آنالیز پیج، برای قرار دادن لینک در بیو هم کاربرد دارد. «لِی تر» با رابط کاربری آسان برای استفاده همه کاربران از مبتدی تا پیشرفته، کاربرد دارد. به کمک این ابزار محتوای ترند مربوط به کسب و کارتان را به راحتی تولید و در صفحات مجازی خود منتشر کنید.

آموزش 10 ابزار آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام

 

رسانه­‌های اجتماعی که می­‌توانند از این نرم افزار تحلیل پیج بهره ببرند: اینستاگرام، فیسبوک، پینترست، توییتر، لینکدین، تیک تاک

برای ورود به Later کلیک کنید

۵٫ ابزار Zoho Social

ابزاری قدرتمند و منحصربفرد برای مدیریت و تحلیل رسانه­‌های اجتماعی و کسب و کار شما می­‌باشد. ویژگی­‌های تیمی این ابزار مدیریت آن را متمایز می­‌کند. این ابزار برای مدیریت حرفه­­‌ای فضای مجازی به کار می‌­رود. با این ابزار شما می­‌توانید با داشتن یک داشبورد، به چندین مجرا گوش دهید و همزمان پاسخگوی آنها باشید.

آموزش تحلیل پیج اینستاگرام

 

رسانه­‌های اجتماعی که می‌­توانند از این نرم افزار تحلیل پیج بهره ببرند: اینستاگرام، فیسبوک، پینترست، توییتر، یوتیوب، لینکدین، گوگل بیزینس، تیک تاک

برای ورود به Zoho Social کلیک کنید

۶٫ ابزار Tailwind

این ابزار با شناسایی بهترین هشتگ‌­ها، آپلود تصاویر با حجم بالا و صرفه جویی در زمان، مدیریت و تحلیل پیج­‌های اینستاگرام را انجام می­‌دهد. استفاده از ابزارهای آنالیز داده، برنامه ریزی و زمانبندی برای به اشتراک گذاری پست، مدیریت مخاطبان، برنامه ریزی تقویم محتوایی و بررسی هشتگ‌ها از جمله قابلیت‌های این ابزار است. بسیاری از ویژگی‌های این ابزار به صورت رایگان در دسترس هستند. تیلویند با نظارت روی مکالمات در پیج اینستاگرام، عملکرد کاربران را تحلیل می­‌کند.

آموزش 10 ابزار آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام

 

رسانه­‌های اجتماعی که می­‌توانند از این نرم افزار آنالیز پیج اینستاگرام بهره ببرند: اینستاگرام و پینترست

برای ورود به Tailwind کلیک کنید

۷٫ ابزار Buffer

از دیگر ابزارهای کاربردی مدیریت و تحلیل پیج اینستاگرام است. این ابزار به طور تخصصی برای پلتفرم اینستاگرام طراحی شده است ولی شما می‌توانید از امکانات آن برای سایر اپلیکیشن ها استفاده کنید. این ابزار با ردیابی و شناسایی پست­‌های برتر، بهبود عملکرد مخاطبان در اینستاگرام و شبکه‌­های اجتماعی دیگر را ممکن می­‌کند.  هدف اصلی این ابزار زمانبندی پست‌ها است.

آنالیز پیج اینستاگرام

 

رسانه­‌های اجتماعی که می­‌توانند از این نرم افزار تحلیل پیج بهره ببرند: اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، پینترست، لینکدین، تیک تاک

برای ورود به Buffer کلیک کنید

۸٫ ابزار HypeAuditor

این نرم افزار تحلیل و مدیریت رایگان پیج، رفتار کاربران را با دقت بسیار بررسی می­‌کند. زمان حضور، میزان علاقه و تعامل مخاطبین به پست­‌ها، میزان به اشتراک گذاری و سیو پست‌ها را به صورت نمودار آماری نمایش می­‌دهد. این نرم افزار کاربردی مدیریت و تحلیل پیچ اینستاگرام نمودارهای عملکردی ماهانه را با هم قیاس می­‌کند و تحلیل دقیق‌تری ارائه می­‌دهد.

تحلیل پیج اینستاگرام

رسانه‌­های اجتماعی که می­‌توانند از این نرم افزار آنالیز پیج اینستاگرام بهره ببرند: اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، تیک تاک، توییچ

برای ورود به HypeAuditor کلیک کنید

۹٫ ابزار Loomly

لوملی ابزاری کامل برای مدیریت کسب و کارتان در شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از این ابزار به تقویم خود بروید، با کلیک روی نمای ایده­‌ها، برای آینده پیج اینستاگرامتان برنامه ریزی کنید. لوملی نرم افزاری برای مدیریت و تحلیل پیجتان است و با آن به راحتی برای انتشار محتوای خود در تقویم محتوایی آن برنامه ریزی کنید.

این نرم افزار تحلیل پیج، امکاناتی فراتر از مدیریت محتوا و زمان انتشار آنها ارائه می­‌دهد. ویژگی مهم این ابزار تحلیل پیج، محیط کار گروهی می­‌باشد. نمونه­‌های اولیه پست را برای اعضای تیم به نمایش بگذارید تا همه نظر بدهند. استفاده از این نرم افزار مدیریت پیج اینستاگرام، فرآیند تولید محتوا و پروسه ساخت تقویم محتوا را ساده‌­تر می­‌کند.

آموزش تحلیل پیج اینستاگرام

رسانه­‌های اجتماعی که می­توانند از این نرم افزار تحلیل پیج بهره ببرند: اینستاگرام، فیسبوک، پینترست، توییتر، یوتیوب، لینکدین، گوگل بیزینس، تیک تاک، اسنپ چت، اسلک، مایکروسافت تیم، آن اسپلش، گیفی، زاپیر

برای ورود به Loomly کلیک کنید

۱۰٫ ابزار Sproutsocial

اسپروت سوشال ابزاری مدیریتی و نظارتی می­‌باشد. با این نرم افزار مدیریت و تحلیل پیج می­‌توانید موضوعات، کلمات کلیدی، هشتگ­‌های پیجتان را از نظر متنی و کیفی تحلیل و مدیریت کنید. این ابزار عملکرد محتوای شما در اینستاگرام را به صورت گزارش­‌های تصویری ارائه می­‌دهد. تحلیل عملکرد پیج در تولید محتوا، عملکرد مخاطبین، نرخ پاسخ‌­ها از دیگر گزارشات این نرم افزار است.

آموزش 10 ابزار آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام

 

رسانه‌­های اجتماعی که می‌­توانند از این نرم افزار تحلیل پیج بهره ببرند: اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، پینترست، لینکدین، تیک تاک، یوتیوب

برای ورود به Sproutsocial کلیک کنید

مزایای استفاده از  ابزارهای تحلیل و آنالیز پیج اینستاگرام

  • ایجاد برنامه ریزی برای تولید و انتشار محتوا
  • زمان بندی دقیق و منظم برای به اشتراک گذاری پست و استوری از روزها و حتی ماه ها قبل. برنامه ریزی و زمان بندی محتوای پیج اینستاگرام در یک تقویم، برای حضور پیوسته و با صرف کمترین زمان ممکن.
  • مدیریت و پاسخگویی بهتر و سریعتر به کامنت‌ها و دایرکت‌ها به صورت اتوماتیک، جهت افزایش تعامل
  • استفاده بجا و دقیق از هشتگ‌­ها در کپشن. با استفاده از هشتگ‌­های مناسبی که مرتبط با موضوع باشد، مخاطبان به سمت محتوای دلخواهشان هدایت می­‌شوند.
  • تحلیل رفتار و ری اکشن فالوورها به پست‌های مختلف پیج
  • کمک به تولید محتوای جذاب و ترغیب کننده
  • دریافت داده‌ها و تحلیل آنها در قالب نمودار جهت کمک به بهبود پیج
  • امکان مدیریت چندین پیج به صورت همزمان
  • تحلیل و بررسی اصولی و درست رقبا از دیگر
  • تحلیل میزان بازدید استوری، پست در زمان‌های متفاوت و یافتن ساعات پربازدید.

حرف آخر

هدف تمامی کسب و کارها و حتی پیج های شخصی بلاگرها و اینفلوئنسرها (که بهتر است بگوییم پیج های عمومی) پیشرفت روزانه و ایجاد معیارهای متفاوت است. اینستاگرام به عنوان شناخته شده ترین بستر این روزهای شبکه‌های اجتماعی، با ارائه ابزارهای تحلیلی خود، این مسیر را برای علاقه مندان به این حوزه بسیار هموار کرده است. اما کامل نبودن این ابزارهای تحلیل پیج، ما را به سمت به کارگیری نرم افزارهای آنالیز پیج اینستاگرام سوق داده است. اگرچه قبلاً معیارهای تعیین ارزش یک پیج اینستاگرام، تعداد فالوورها و لایک پست‌های آنها بود؛ ولی امروزه ملاک‌های تعیین کننده، ارزش و اعتبار پیج می‌باشد.

با استفاده از ابزارهای کاربردی مدیریت و تحلیل پیج اینستاگرام می‌توانید، محتوای حرفه‌ای و اختصاصی تولید کنید. برنامه پیج اینستاگرام خود را از ماه ها قبل تعیین کنید. مطمئن باشید در هر شرایطی پست‌های شما در زمان تعیین شده در صفحه‌تان منتشر می‌شود.

«فراموش نکنید؛ با تدوین استراتژی درست و مدیریت آگاهانه پیج، با صرف زمان کمتر، پیشرفت و درآمد بیشتری در کسب و کارتان خواهید داشت»

شما برای پیشرفت کسب و کارتان از چه تکنیکی استفاده می‌­کنید؟

ابزارهای تحلیل پیج اینستاگرام، چقدر در پیشرفت کسب و کارتان موثر بوده‌اند؟

پیام بگذارید