روش افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام | پک فالوور
روش افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام
5/5 - (47 امتیاز)

افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام | استوری اینستاگرام یکی از ابزارهای بسیار محبوب در این شبکه اجتماعی است که روزانه بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. کسب و کارهای آنلاین از طریق استوری، تعامل کاربران خود را افزایش می‌دهند و خدمات خود را به اطلاع کاربران می‌رسانند.

استوری‌ها پست‌های موقتی هستند که فقط به مدت ۲۴ ساعت برای کاربران قابل مشاهده هستند؛ بنابراین کاربران فقط در طول این مدت می‌توانند استوری شما را ببینند و پس از آن به لیست آرشیو استوری‌ها اضافه می‌شوند. اما جالب است بدانید، در همین ۲۴ ساعت اولیه، تعداد زیادی از فالوورهای فعال شما آن را مشاهده می‌کنند.

بنابراین، بدون استفاده از استوری در توسعه کسب و کار خود موفق نخواهید بود. بسیاری از کاربران به دنبال افزایش تعامل کاربران در بخش استوری اینستاگرام هستند تا بتوانند مخاطبان و فروش کسب و کار خود را افزایش دهند. آیا شما فکر می‌کنید راه‌حلی برای افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام وجود دارد؟

روش افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام

در این مقاله، قصد داریم به بررسی روش افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید مشارکت کاربران خود را در بخش استوری بهبود بخشید.

فهرست مطالب

افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام

آیا شما نیز از استوری اینستاگرام بسیار استفاده می‌کنید؟ در این صورت باید روش افزایش تعامل کاربران در استوری را بدانید! جالب است بدانید که در اینستاگرام، افراد ابتدا به استوری‌ها مراجعه می‌کنند و پس از مشاهده آن‌ها، اگر خسته نشده باشند، به پست‌ها می‌پردازند. بنابراین، استوری اینستاگرام یکی از بخش‌های کلیدی آن است که باید در استراتژی کسب‌وکارتان آن را مدنظر قرار دهید. برای افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام، چندین راه‌کار موجود است که در این بخش قصد داریم به بررسی جامع تمامی این راه‌کارها بپردازیم.

افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام

  1. استفاده از امکان قرار دادن لینک در استوری (Swipe Up)

اگر شما مدیریت یک صفحه تجاری را بر عهده دارید، تبریک می‌گوییم! برای مدیریت کسب و کار خود، نیازمند آنالیز صفحه اینستاگرامتان هستید. با استفاده از صفحه تجاری، می‌توانید آمار دقیقی از فعالیت کاربران خود در بخش استوری، پست‌ها و صفحه خود به دست آورید. علاوه بر این، اگر صفحه تجاری شما بالای ۱۰ هزار فالوور دارد، دوباره به شما تبریک می‌گوییم! در این صورت، شما از یک قابلیت بسیار عالی در بخش استوری اینستاگرام بهره مند هستید؛ قابلیت درج لینک در استوری یا Swipe Up به شما کمک می‌کند تا کاربران را به سایت خود هدایت کنید.

انتقال کاربران به صفحه سایت، شانس تبدیل کاربر به مشتری را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد. در استوری اینستاگرام، معمولاً اطلاعات زیادی به کاربران ارائه نمی‌شود و اطلاعاتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، بسیار مختصر است. اما هنگامی که صفحه شما بالای ۱۰ هزار فالوور دارد، می‌توانید در کنار اطلاعات مختصری که در بخش استوری قرار می‌دهید، آن‌ها را به کسب اطلاعات بیشتر دعوت کنید و از طریق لینکی که درج شده است، آن‌ها را به بازدید از سایتتان ترغیب کنید.

به عنوان مثال، اگر محصولی مانند یک دوربین عکاسی دارید، می‌توانید تصویر دوربین همراه با نام و ویژگی‌های منحصر به فرد آن را در استوری قرار داده و از کاربران بخواهید برای مشاهده جزئیات کامل یا خرید دوربین به لینکی که درج کرده‌اید، مراجعه کنند.

  1. استفاده از نظرسنجی، پرسش سوال و ابزار کشیدنی در استوری!

استوری اینستاگرام شما را قادر می‌سازد تا با استفاده از ابزارهای متنوع و کارآمد، تعامل کاربران را افزایش دهید. یکی از این ابزارها نظرسنجی (polls) است که به شما اجازه می‌دهد تا دو گزینه مختلف را به کاربران نشان دهید و آن‌ها را برای انتخاب یکی از آن‌ها تشویق کنید. برای مثال، می‌توانید سوالی در مورد علاقه‌مندی‌های کاربران بپرسید و دو جواب ممکن را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

ابزار دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید پرسش (questions) است که به شما امکان می‌دهد تا سوالات خود را به صورت باز بپرسید و کاربران پاسخ‌های کامل و جامع به شما بدهند. همچنین با استفاده از ابزار swipe meter می‌توانید سطح علاقه کاربران به محتوای استوری خود را بسنجید. این ابزارها باعث می‌شوند که کاربران در استوری شما فعال شوند و نرخ تعامل آن‌ها با صفحه شما رشد کند.

  1. اشتراک‌گذاری پست‌های اینستاگرام از طریق استوری

اگر می‌خواهید تعداد لایک‌های پست‌های خود را در اینستاگرام افزایش دهید، می‌توانید آن‌ها را در استوری خود نیز به نمایش بگذارید. بعد از انتشار پست، روی آیکن ارسال کلیک کنید و گزینه اول را انتخاب کنید تا پست شما در استوری قرار بگیرد.

این کار باعث می‌شود که کاربران با کلیک روی پست شما به صفحه آن هدایت شوند و امکان لایک و کامنت دادن به آن‌ها داده شود. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از ابزارهای دیگر در استوری خود، تعامل کاربران را جذب و جلب کنید. برای مثال، می‌توانید با استفاده از swipe meter نظر کاربران درباره پست جدید خود را بپرسید و سطح علاقه آن‌ها را بسنجید.

اشتراک‌گذاری پست‌های اینستاگراماز طریق استوری

  1. به صورت روزمره استوری منتشر کنید!

استوری‌های اینستاگرام فقط برای ۲۴ ساعت قابل دیدن هستند! بعد از این مدت، دیگر کسی نمی‌تواند آن‌ها را ببیند و فقط شما می‌توانید آن‌ها را در قسمت آرشیو مشاهده کنید. وقتی یک استوری ارسال می‌کنید، یک حلقه قرمز در اطراف پروفایل شما نشان داده می‌شود که توجه کاربران را جلب می‌کند. با این کار، می‌توانید با کاربران خود تعامل بیشتری داشته باشید. البته باید به این نکته هم دقت کنید که استوری‌های شما همیشه جدید و جذاب باشند. استوری‌های تکراری و خسته کننده باعث می‌شوند که کاربران به آن‌ها علاقه از دست بدهند.

گاهی اوقات ممکن است صفحاتی استوری‌های زیاد و مشابه هم داشته باشند. این صفحات می‌توانند از قابلیت highlight استفاده کنند و استوری‌های خود را در گروه های مختلف دسته بندی کنند. به این ترتیب، کاربران هر زمان که خواستند می‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. همچنین این صفحات می‌توانند استوری‌های قبلی خود را از آرشیو بگیرند و دوباره منتشر کنند.

  1. استفاده از هشتگ‌ها در استوری

استوری‌ها در بالای صفحه هشتگ قرار دارند. اگر از هشتگ‌های محبوب استفاده کنید، استوری شما توسط کاربران زیادی دیده خواهد شد. در پست‌های خود باید از هشتگ‌های مناسب با محتوای خود استفاده کنید تا رتبه بهتری در جستجو داشته باشید. ولی در استوری‌های خود می‌توانید از هشتگ‌های پرطرفدار نیز بهره ببرید. البته این فقط در صورت صحیح است که صفحه شما یک کسب وکار نباشد! چون در این صورت باید هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که با مخاطبان کسب‌وکار شما سازگار باشند! مثلاً اگر صفحه شما لباس می‌فروشد، هشتگ‌های مربوط به غذا را نمی‌توانید بکار ببرید.

چون کاربرانی که به غذا علاقه دارند، احتمال خرید لباس شما را ندارند. پس اگر صفحه شما تجاری است، هشتگ‌های مربوط به کسب‌وکار خود را استفاده کنید. ولی اگر فقط می‌خواهید بازدید و تعامل استوری‌های خود را افزایش دهید، هشتگ‌های محبوب را در استوری خود بگذارید. اگر صفحه شما تجاری است، می‌توانید با آنالیز نرخ بازدید استوری توسط هشتگ‌ها، تاثیر آن‌ها را بر روی کسب‌وکار خود ارزیابی کنید! قطعاً متوجه خواهید شد که هشتگ‌ها چقدر روی بازدید استوری شما مؤثر هستند.

  1. خلاق باشید!

استوری‌های اینستاگرام یک راه عالی برای افزایش تعامل کاربران هستند! این ابزار البته از اسنپ‌چت الهام گرفته شده است ولی با اضافه کردن امکانات جدید و جذاب، بسیار محبوب شده است. شما هم می‌توانید با خلاقیت و استفاده از عناصر مختلف در استوری‌های خود، کاربران را به صفحه خود جذب کنید. فونت یکی از عناصر مهم در طراحی استوری‌ها است! با انتخاب فونت مناسب، می‌توانید پیام خود را بهتر منتقل کنید.

در بازار فونت‌های زیاد و حرفه‌ای وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای پست‌ها و استوری‌های خود بهره ببرید. اگر صفحه شما به زبان فارسی است، پیشنهاد می‌کنم از فونت‌های سایت فونت ایران که بسیار زیبا و مدرن هستند، استفاده کنید. مثلاً فونت‌های ایران‌سنت نسخه دست‌نویس، ایران یکان و آوینی را می‌توانید برای طراحی پست‌ها و استوری‌های خود بکار ببرید.

  1. منشن کردن برندها و افراد در استوری

اگر در استوری خود به صفحات یا برندهای دیگری ارجاع داده‌اید، حتماً آن‌ها را منشن کنید. منشن کردن برندهای دیگر باعث می‌شود که با کاربران آن‌ها تعامل و ارتباط بیشتری داشته باشید. همچنین وقتی شما یک صفحه دیگر را منشن می‌کنید، آن‌ها می‌توانند استوری شما را با نام برند شما در استوری خود به اشتراک بگذارند. این کار به شما کمک می‌کند تا برند خود را در میان کاربران بیشتری معرفی کنید.

مثلاً اگر شما در یک همایش شرکت کرده‌اید که میزبان آن یک برند دیگر است، حتماً در استوری‌های خود از آن همایش صفحه آن برند را نیز منشن کنید. اگر شک دارید که این روش چقدر تاثیر دارد، پیشنهاد می‌کنم برای چند روز این روش را تست کنید؛ چون بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین با استفاده از این روش به برندسازی و جذب مخاطبان کسب‌وکار خود پی برده‌اند! آیا شما هم مایل هستید که برند، مخاطبان و فروش کسب‌وکار آنلاین خود را افزایش دهید؟

  1. دعوت از کاربران برای دیدن اطلاعات بیشتر در استوری بعدی

اگر می‌خواهید محصول یا خدمات جدید خود را در اینستاگرام معرفی کنید، استوری‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنید که فالوورهایتان بفهمند که هر استوری دارای ادامه است. برای این کار، می‌توانید با یک جمله ساده در پایان هر استوری، آن‌ها را تشویق کنید که استوری بعد را ببینند. به این ترتیب، فالوورهای شما نه تنها با توجه و علاقه استوری‌های شما را دنبال می‌کنند، بلکه همچنین مطلب شما را به خوبی درک می‌کنند. مثلاً می‌توانید بگویید:

دعوت از کاربران برای دیدن اطلاعات بیشتر در استوری بعدی

این کار ۴ مزیت برای شما دارد:

  • به کاربران خود حس کنترل‌کننده بودن می‌دهید؛ هنگامی که آن‌ها بدانند با رفتن به استوری بعد می‌توانند ادامه استوری قبل را ببینند، حس کنترل دارند. در این صورت آن‌ها فقط بیننده نیستند و به صورت کامل استوری را می‌خوانند و درک می‌کنند.
  • حس کنجکاوری را در کاربران زنده کنید؛ هنگامی که به کاربران می‌گویید برای دیدن ادامه موضوع باید به استوری بعد مراجعه کنند، حس هیجان در آن‌ها زنده می‌شود و می‌خواهند بدانند در استوری بعد چه محتوایی وجود دارد! در این صورت کابران به جای رفتن به استوری کاربر بعدی، استوری بعدی شما را مشاهده می‌کنند.
  • تبدیل کاربران عادی به کاربران فعال صفحه؛ برخی کاربران صفحه هنگام دیدن استوری اول، به استوری نفر بعد می‌روند! در اینصورت شانس داشتن یک کاربر فعال را از دست می‌دهید؛ با دعوت آن‌ها برای دیدن استوری بعدی شانس شما برای داشتن کاربران فعال افزایش پیدا می‌کند.
  • تبدیل کاربران به مشتری؛ اگر استوری‌ها پی‌در‌پی شما بتواند اعتماد کاربران را جلب کند، کاربران به راحتی محصولات و خدمات شما را خریداری می‌کنند و تعداد مشتریان شما افزایش بیشتر می‌شود.

این ۴ مورد به شما کمک می‌کند تا بتوانید تعامل کاربران صفحه اینستاگرامی خود را افزایش دهید و کاربران اینستاگرام خود را به مشتریان کسب‌وکارتان تبدیل کنید. همچنین می‌توانید به جای استفاده از متن برای دعوت کاربران به دیدن استوری بعدی، از اموجی‌ها استفاده کنید.

یکی از راه‌های اشتراک‌گذاری از استوری‌های مرتبط و پی‌درپی استفاده از برچسب Question و طرح یک پرسش است تا کاربران به سوال شما پاسخ بدهند. سپس پاسخ‌های کاربران را در استوری‌های جداگانه به اشتراک‌ بگذارید و با تکمیل پاسخ آن‌ها در استوری، تعامل کاربران صفحه خود را افزایش دهید؛ این روش را در مورد ۱۰ به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  1. انتشار تصاویر ارزشمند و تهیه اسکرین‌شات توسط کاربران

اگر می‌خواهید استوری‌های خود را در اینستاگرام جذاب و ماندگار کنید، بهتر است از تصاویر زیبا و منحصر به فرد استفاده کنید. تصاویری که کاربران را وسوسه کند که از آن‌ها اسکرین‌شات بگیرند و در گالری گوشی خود نگه دارند. می‌توانید از متن‌های انگیزشی همراه با تصاویر خود بهره ببرید. این نوع تصاویر معمولاً برای کاربرانی که دنبال پروفایل‌های جذاب برای شبکه‌های اجتماعی خود هستند، جذاب هستند. البته فراموش نکنید که استوری‌های خود را با محتوای صفحه خود هماهنگ کنید تا کاربران حس نکنند که شما بی‌ربط و بی‌مورد استوری می‌زارید.

دو پیشنهاد عالی برای این ‌کار:

استفاده از گیف (تصاویر متحرک)! تاکنون گیف‌هایی که شامل چند تصویر هستند را دیده‌اید؟ دست به انتشار این گیف‌ها در استوری خود بزنید و به کاربران بگویید از آن اسکرین شات بگیرند! هنگامی که کاربران اسکرین‌شات می‌گیرند یک عکس از ده‌ها تصویر آن گیف ذخیره می‌شود و برای بسیاری از کاربران هیجان‌انگیز است.

یک لیست برای کاربران تهیه کنید! معمولاً لیست‌های تهیه‌شده برای کاربران جذاب و کاربردی هستند؛ مثلاً اگر می‌خواهید به کاربران نحوه ضبط، ویرایش و انتشار یک ویدئو در اینستاگرام را آموزش دهید، یک لیست از اپلیکیشن‌ها یا نرم‌افزارهایی که نیاز دارند تهیه کنید. هنگامی که شما این لیست را منتشر می‌کنید، کاربران از لیست ایجاد شده اسکرین‌شات می‌گیرند و از آن استفاده می‌کنند.

با این دو راه‌کار به راحتی می‌توانید تعداد کاربرانی را که از استوری شما اسکرین‌شات تهیه می‌کنند، افزایش دهید.

  1. دریافت بازخورد از طریق ارتباط با مشتریان

اگر می‌خواهید صفحه اینستاگرام خود را بهتر کنید، باید به نظرات کاربران گوش کنید. آن‌ها هستند که می‌توانند موفقیت یا شکست شما را تعیین کنند. اگر آن‌ها با شما و صفحه شخصی یا تجاری خود راضی باشند، مسیر رو به رشدی دارید ولی اگر ناراضی باشند، باید سبک خود را تغییر دهید وگرنه نتیجه خوبی نخواهید گرفت.

با استفاده از برچسب Question در استوری اینستاگرام می‌توانید نظرات کاربران را جذب کنید. برای صفحات شخصی، مثلاً یک عکس از خود بگذارید و با برچسب Question آن را منتشر کنید. کاربران با کلیک روی این برچسب به سوال شما پاسخ می‌دهند و نظرشان را درباره شما می‌گویند. این کار نشان می‌دهد که شما به کاربران و فکرشان احترام قائل هستید و آن‌ها را مهم می‌دانید.

ابزار Question در استوری اینستاگرام

استفاده از این روش در صفحات مربوط به کسب‌وکارها نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید نظر کاربران را درباره محصولات یا خدمات خود بدانید. همچنین می‌توانید انتظار آن‌ها از محصولات کسب‌وکارتان را نیز شناسایی کنید و برای آینده کسب‌وکار خود ،بر اساس نظر و انتظار کاربران، استراتژی بچینید. نمی‌دانید برای دریافت بازخورد از کاربران باید چه سوالی از آن‌ها بپرسید؟

سوال‌ها می‌توانند به صورت زیر باشند:

  • هر چیزی می‌خواهید از من بپرسید! فالوورهای شما ممکن است هزاران سوال در مورد شما داشته باشند که تاکنون نپرسیده‌اند؛ چرا از آن‌ها نمی‌خواهید که از شما سوال بپرسند تا پاسخ خود را بگیرند؟ همین الان یک عکس از خود به همراه برچسب Question منتشر کنید و منتظر سوالات کاربران بمانید.
  • نظر شما با موضوع X چیست؟ یک موضوع خاص مشخص کنید و نظر کاربران را دریافت کنید. مثلاً می‌توانید نظر کاربران در مورد طرح زوج‌ و فرد ترافیک بپرسید و پاسخ‌های جالبی از آن‌ها بگیرید!
  • نظر شما در مورد روز طبیعت چیست؟ در روز‌های مختلف سال، برخی روزها مربوط به یک مناسبت خاص هستند. مثلاً آخرین چهارشنبه سال، مربوط به چهارشنبه‌سوری است! چهارشنبه‌سوری می‌تواند یک چالش بسیار عالی برای کاربران در آخرین روز‌های سال باشد. اگر مدیریت یک صفحه اینستاگرامی را برعهده دارید، می‌توانید در آخرین چهارشنبه همین امسال نظر کاربران را در مورد آن بپرسید.
  • پست بعدی در مورد چه چیزی باشد؟ اگر بلاگر، متخصص، کسب‌وکار یا هر چیز دیگری هستید، نظر کاربران را در مورد پست بعدی که قصد انتشار دارید بپرسید! شاید به عنوان یک فعال اینستاگرامی گاهی ندانید چه پستی باید منتشر کنید، استفاده از نظر کاربران به شما ایده‌های بسیار جذابی می‌دهد و می‌توانید محدودیت و تعامل صفحه خود را افزایش دهید.
  • به عنوان متخصص شبکه‌های اجتماعی، پاسخگوی سوالات شما هستم! در یک فیلد خاص تخصص دارید؟ به سوالات کاربران پاسخ بدهید. بسیاری از دنبال‌کنندگان شما درباره فیلد تخصصی که در آن تجربه دارید، سوال دارند که می‌توانید بازخورهای مفیدی دریافت کنید و خود را به چالش بکشید.
  1. از کاربران بخواهید به شما دایرکت بدهند!

اگر می‌خواهید با کاربران خود در اینستاگرام ارتباط برقرار کنید، بهتر است از آن‌ها بخواهید که به شما پیام دایرکت بفرستند. گاهی کاربران نمی‌دانند چگونه باید با شما تماس بگیرند و نیاز به یک دلیل دارند تا به شما دایرکت بدهند. اگر شما بتوانید آن‌ها را به دایرکت خود جذب کنید، می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید و رابطه خود را با آن‌ها تقویت کنید. چطور می‌توانید آن‌ها را وادار کنید که به شما دایرکت بدهند؟ دو روش ساده و موثر وجود دارد:

دایرکت اینستاگرام

الف) نظر کاربران را بخواهید: یک سوال در دایرکت خود ایجاد کنید و از کاربران بخواهید نظر خود را به شما اعلام کنند؛ سعی کنید نظرسنجی شما به گونه‌ای باشد که کاربران را جذب کند! حال آن‌ها با پاسخ به استوری شما به دایرکت شما آمده‌اند و می‌تواند شروع یک ارتباط موثر با کاربران باشد.

ب) از آن‌ها بخواهید برای دریافت هدیه به دایرکت مراجعه کنند: اگر مدیریت یک کسب‌وکار را برعهده دارید و می‌خواهید کاربران را به دایرکت خود بکشانید، می‌توانید با در نظر گرفتن یک هدیه، از آن‌ها بخواهید برای دریافت هدیه خود به دایرکت مراجعه کنند. با این‌ علاوه بر این‌که کار کاربران زیادی از شما هدیه دریافت می‌کنند، باز هم امکان برقراری یک ارتباط موثر با کاربران نیز وجود دارد.

همچنین می‌توانید ایمیل آن‌ها را هم دریافت کنید و آن‌ها را در لیست خبرنامه ایمیلی خود عضو کنید؛ با این کار آن‌ها را در کمپین ایمیلی خود نیز شرکت داده‌اید! هدایای قبلی می‌تواند در تبدیل آن‌ها به مشتری نیز کمک زیادی کند.

  1. ایجاد تصاویری که باعث ماندن بیشتر کاربران در استوری شود!

حتماً می‌دانید که اگر انگشت خود را روی استوری نگه دارید، استوری متوقف می‌شود و به استوری بعدی نمی‌رود! هر چقدر بتوانید کاربران را بیش‌تر در بخش استوری نگه دارید، تعامل صفحه شما بیشتر می‌شود. از کاربران بخواهید که برای خواندن محتوای استوری انگشت خود را بر روی صفحه نگه دارند.

سه راه پیشنهادی پیش روی شما قرار می‌دهیم:

الف) یک متن طولانی برای کاربران ایجاد کنید؛ ایجاد یک متن طولانی به شما کمک می‌کند تا بتوانید کاربران را بیشتر در استوری خود نگه دارید. البته توجه داشته باشید که ابتدای محتوای استوری باید جذاب و طوفانی باشد تا کاربران را تشویق به خواندن ادامه متن کند! اگر ابتدای محتوای شما جذاب نباشد و کاربران حس کنند تنها وقتشان تلف می‌شود، نه تنها آن استوری را نگه نمی‌دارند، بلکه استوری‌های بعدی شما را هم رد می‌کنند!

ب) انتشار دو تصویر در یک استوری برای یافتن تفاوت‌ها؛ در یک استوری دو تصویر مشابه منتشر کنید و از کاربران بخواهید تفاوت آن‌ها را بگویند! البته توجه کنید که تصویر نباید خیلی پیچیده باشد؛ چون شما تنها چند ثانیه فرصت دارید و پس از آن کاربر استوری شما را رد می‌کند.

پ) یک چالش هوش منتشر کنید؛ چالش‌های هوش را دیده‌اید؟ چالش‌هایی که زیاد سخت نیستند و تنها حکم سرگرمی دارند اما حس خوبی به کاربران منتقل می‌کنند. این چالش‌ها نیز می‌توانند تاثیر زیادی رو تعامل کاربران داشته باشند؛ چون کاربران برای مدت کوتاهی استوری شما را نگه می‌دارند و به چالش فکر می‌کنند.

با استفاده از این ۳ راه‌کار می‌توانید کاربران را به صورت ناخودآگاه تشویق به نگه داشتن استوری کنید.

  1. استفاده از استیکر Sound on برای افزایش صدا توسط کاربران

اگر استوری خود را با صدا ضبط کرده‌اید، می‌توانید از این استیکر برای اطلاع‌رسانی به کاربران استفاده کنید. بعضی از کاربران استوری‌ها را بدون صدا تماشا می‌کنند چون در جای عمومی هستند یا صدای گوشی‌شان کافی نیست. با این استیکر، شما به آن‌ها می‌گویید که استوری شما دارای صدای جذاب مثل موسیقی است و باید صدای گوشی‌شان را بالا ببرند. وقتی کاربران این استیکر را ببینند، دوباره استوری شما را با صدا نگاه می‌کنند. البته مراقب باشید که صدای استوری شما ارزشمند و جالب باشد تا کاربران از شما خسته نشوند و به شما توجه کنند.

  1. ایجاد نظرسنجی‌های دو گزینه‌ای!

اگر می‌خواهید نظر کاربران خود را درباره یک موضوع بدانید، می‌توانید از نظرسنجی‌های دو گزینه‌ای در استوری اینستاگرام استفاده کنید. این نظرسنجی‌ها به شما کمک می‌کنند که بفهمید کاربران شما با شما موافق یا مخالف هستند. برای مثال، اگر می‌خواهید یک محصول آموزشی بسازید و نمی‌دانید کدام جلد و بسته‌بندی را انتخاب کنید، می‌توانید دو عکس از دو گزینه را در یک استوری بگذارید و با استفاده از نظرسنجی، نظر کاربران را بپرسید و تصمیم بهتری بگیرید.

سعی کنید به جای پاسخ‌های ساده مثل بله و خیر، پاسخ‌های جذاب و خلاقانه بدهید تا کاربران علاقه‌مند به شرکت در نظرسنجی شوند. تحقیقات نشان داده است که کاربران بیشتر به نظرسنجی‌های دارای پاسخ‌های جالب و خلاق واکنش نشان می‌دهند تا نظرسنجی‌های ساده و خسته‌کننده.

مقالات پیشنهادی سایت پک فالوور به شما کاربران عزیز

صفر تا صد آموزش تنظیمات استوری اینستاگرام

سایز استوری، پست و ریلز در اینستاگرام باید چقدر باشد؟

آموزش گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام

تمام آنچه باید در مورد استوری اینستاگرام بدانید

نتیجه‌گیری

ارتباط با کاربران و جلب اعتماد آن‌ها چالش بزرگی است اما با استفاده از تعاملات و میکروتعاملات مختلف می‌توانید آن را محقق کنید. برای رشد کسب‌وکار و صفحه اینستاگرام خود نیاز دارید که با کاربران خود در تماس باشید! چه چیزی بهتر از محتوا می‌تواند این ارتباط را برقرار کند؟ قطعا هیچ!

محتوا هر آنچه که برای کاربران ارزشمند باشد؛ پس محتوای اینستاگرام می‌تواند شامل پست، استوری، نظرسنجی، ویدئو، ابزار Question و… باشد. سعی کنید با استفاده از ابزارهایی که اینستاگرام به شما می‌دهد، تعامل خوبی با کاربران بسازید. هرچه بیشتر با کاربران در تماس باشید، اعتماد آن‌ها بیشتر می‌شود و هرچه کاربران بیشتر به شما اعتماد داشته باشند، محصولات کسب‌وکارتان بیشتر فروخته می‌شود.

در حال حاضر ۴۰۰ میلیون کاربر در بخش استوری اینستاگرام فعال هستند و کسب‌وکارها نیز در حال رشد هستند. باید سعی کنید تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید تا بتوانید از رقبای خود جلو زده باشید.

حالا شما به ما بگویید!

اگر اطلاعات این مقاله مفید بوده، اکنون شما به سوال ما پاسخ دهید.

اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینستاگرامی را برعهده دارید، برای برای افزایش تعامل کاربران از کدام روش‌ها استفاده می‌کنید؟ راه‌کارهای در بخش نظرات به ما بگویید تا بتوانیم این مقاله را کامل‌تر کنیم.

پیام بگذارید