میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ کیست؟ | پک فالوور
میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ کیست
5/5 - (47 امتیاز)

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ | در اینستاگرام، افراد مختلفی درحال فعالیت هستند و برخی از آنها معروف‌تر هستند. این افراد، تعداد بیشتری فالوور دارند و صفحاتشان با کاربران عادی بیشتر تعامل دارند. شاید اصطلاح “اینفلوئنسر مارکتینگ” تا به حال به گوشتان نخورده باشد. این اصطلاح به افرادی اشاره دارد که در شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذار هستند و بسیاری از کاربران آنها را می‌شناسند.

در واقع، این افراد تخصص خاصی در یک زمینه دارند و به همین دلیل می‌توانند در اینستاگرام تخصص و فعالیت‌های خود را به اشتراک بگذارند. اما مفهوم “میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ” تفاوت‌هایی با خود اینفلوئنسرها دارد. در این مقاله، قصد داریم به بررسی میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ و اهمیت آن در آینده تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم. اگر آماده هستید، با ما همراه شوید.

فهرست مطالب

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ کیست؟

قبل از ورود به مفهوم این عبارت، ابتدا باید با مفهوم میکرو اینفلوئنسر آشنا شوید. میکرو اینفلوئنسرها افرادی هستند که تخصص خاصی در یک زمینه دارند و در اینستاگرام بین ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر دنبال‌کننده دارند. بسیاری از این افراد از دوستان یا خانواده خود دنبال می‌شوند. با توجه به ارتباط نزدیکی که این افراد با فالوورهای خود دارند، نرخ تعامل صفحه آنها بسیار بالا است. به همین دلیل، بازاریابان اینستاگرام واژه‌ای جدید به نام “میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ” را ابداع کرده‌اند!

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ کیست

 

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ به معنای تبلیغ در صفحات میکرو اینفلوئنسرها است و دلیل آن نیز نرخ تعامل بالای این صفحات است. اگرچه تعداد فالوورهای این صفحات نسبت به سایر صفحات کمتر است، اما تبلیغات در چنین صفحاتی همچنان به صرفه است؛ زیرا با هزینه کمتر می‌توانید در یک صفحه با تعامل مناسب تبلیغ کنید.

چرا میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ آینده تبلیغات اینستاگرام است؟

شاید از خودتان بپرسید که مزیت میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به صفحات بزرگ‌تر چیست! باید بگوییم در این صفحات، کاربر از تجربیات شخصی خود سخن می‌گوید و کاربران به او بسیار نزدیک هستند. بنابراین، اگر آن‌ها به صورت غیرمستقیم محصول شما را تبلیغ کنند، به راحتی می‌توانید تعداد مخاطبان و کاربران کسب‌وکار خود را افزایش دهید. بر اساس گزارش‌های ارسالی، بازخورد کاربران در چنین صفحاتی بهتر است و احتمالاً آینده تبلیغات اینستاگرام را تشکیل می‌دهد.

از طرف دیگر، محتوای تولیدشده توسط میکرو اینفلوئنسرها نسبت به سایر صفحات، معتبرتر است؛ زیرا تصاویر و متن منتشرشده صمیمی‌تر از صفحات دیگر است و کاربران راحت‌تر به آن اعتماد می‌کنند. همچنین، میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ به صورت مستقیم تبلیغ شما را انجام نمی‌دهد و سعی می‌کند مزایای تبلیغات شما را به کاربران بیان کند. به همین دلیل، کاربران اعتماد بیشتری به میکرو اینفلوئنسرها دارند و بازاریابان معتقدند که آینده تبلیغات اینستاگرام در دست این افراد است.

افزایش کارایی میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از عواملی که منجر به افزایش کارایی میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ می‌شود، هدف‌گیری به جامعه هدف است. عموماً میکرو اینفلوئنسرها در زمینه‌های خاصی تخصص دارند و کاربران به دنبال آن تخصص آن‌ها می‌باشند. اگر بتوانید میکرو اینفلوئنسری را در حوزهٔ خود پیدا کنید، تجربهٔ موفقیت بسیاری در میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ خواهید داشت؛ زیرا همهٔ کسانی که تبلیغات شما را مشاهده می‌کنند.

علاقه‌مند به آن حوزه هستند و در صورتی که محصولی داشته باشید، آن را از شما خریداری خواهند کرد. البته، ممکن است هدف شما فروش نباشد و صرفاً به دنبال افزایش تعداد دنبال‌کنندگان صفحهٔ خود باشید که در این صورت نیز میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

وقتی یک کسب‌وکار می‌خواهد تبلیغ کند، بهترین راه انتخاب شده از نظر بازاریابان میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ است؛ زیرا تبلیغات آن به طور طبیعی و متناسب با علاقه کاربران به نظر می‌رسد. اهمیت بسیاری به محتوای بصری داده می‌شود؛ زیرا کاربران در اینستاگرام کمتر شایستگی خواندن متن را دارند و محتوای بصری باید به اندازه کافی قوی باشد تا توجه کاربران را جلب کند.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در صفحهٔ یک بازیگر معروف تبلیغ کنید، لازم است تمام کاربران آن صفحه جامعه هدف شما نباشند و شما باید جامعه هدف خود را شناسایی کنید. در نهایت، اگر تصمیم به این کار را می‌گیرید، محتوای شما باید به گونه‌ای باشد که توجه کاربران هدف را جلب کند و به افزایش تعداد دنبال‌کنندگان و فروش کسب‌وکارتان منجر شود.

یک نکتهٔ مهم دیگر مربوط به بودجهٔ

یک نکتهٔ مهم دیگر مربوط به بودجهٔ شما است! اگر بودجه محدودی دارید، بهترین راه این است که به سمت میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ متمرکز شوید. میکرو اینفلوئنسرها معمولاً هزینهٔ کمتری نسبت به صفحات بزرگ دارند، در حالی که بازدهی آن‌ها بیشتر از بسیاری از صفحات بزرگ است. این دسته از افراد توانسته‌اند اعتماد بسیاری از کاربران را جلب کنند و اکنون نیاز دارند نظر خود را دربارهٔ محصول شما بیان کنند! در واقع، آن‌ها نیازی به قانع کردن سایر کاربران ندارند و هدف اصلی از میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ، اطلاع‌رسانی است.

چگونه میکرو اینفلوئنسر مناسب با کسب‌وکارمان را پیدا کنیم؟

یکی از ویژگی‌های جذاب این روش، عدم نیاز به جستجوی اینفلوئنسرها است. در واقع، شما نیازی ندارید به دنبال آن‌ها بروید؛ آن‌ها به خودی خود به سمت شما می‌آیند. اگر شما محصول یا خدماتی برای فروش دارید، کافی است از کاربران بخواهید عکسی از محصول یا خدماتتان بگیرند و آن را با تگ صفحهٔ شما منتشر کنند. با این سادگی، می‌توانید فالوورهای آن‌ها را جذب کنید و در مدت کوتاهی تعداد زیادی مخاطب به دست آورید. علاوه بر این، با استفاده از این روش، می‌توانید محتوای تولیدشده توسط کاربران را جمع‌آوری کنید و آن را در طول زمان منتشر کنید.

همچنین، می‌توانید یک هشتگ مناسب با برند خود تعریف کنید و از کاربران بخواهید تصاویر مرتبط با کسب‌وکارتان را با استفاده از آن هشتگ منتشر کنند. برای دسترسی به تمام تصاویر، شما می‌توانید هشتگ مربوطه را در اینستاگرام دنبال کنید و تمام تصاویر جدید مرتبط با هشتگ کسب‌وکارتان را در صفحهٔ خود مشاهده کنید. بعد از پیدا کردن یک میکرو اینفلوئنسر مرتبط با حوزه کاری خود، می‌توانید با او در مورد استفاده از میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ برای گفتگو کنید.

نمونه Paul Hewitt

برند Paul Hewitt با استفاده از ایجاد و توسعه یک هشتگ اختصاصی برای خود، توانسته است تصاویر بسیاری را از طریق کاربران جمع‌آوری کند. این شرکت همراه با محصولات خود یک کارت از برند خود به همراه می‌فرستد و از کاربران می‌خواهد آن کارت را در کنار محصول خود قرار داده و با استفاده از هشتگ #getanchored منتشر کنند. استفاده از میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ تأثیر قابل توجهی بر روی این برند داشته و هنوز هم این روش را با کیفیت به کار می‌برد.

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ

برای داشتن یک کمپین موفق در میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ، که در آن برند شما نیز شناخته شود، کافی است نام برند خود را در بخشی از هشتگ اختصاصی قرار دهید. حال هر زمانی که کاربران آن هشتگ را مورد استفاده قرار دهند، آن‌ها نه تنها تصاویر مرتبط با محصولات شما را مشاهده می‌کنند، بلکه نام برند شما نیز در هشتگ قابل تشخیص است.

چرا میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ برای شرکت‌ها اهمیت زیادی دارد؟

پس از ارزیابی کیفیت و بازخورد برای شرکت‌ها، مسئله بودجه بسیار حائز اهمیت است. در واقع، هر شرکتی به دنبال کاهش هزینه‌های خود است. در صورتی که شرکت‌ها تمایل داشته باشند تبلیغاتی انجام دهند، باید مبالغ زیادی را برای تولید ویدئوها و تصاویر تبلیغاتی هزینه کنند. با استفاده از میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ، این مشکلات قابل حل هستند. در واقع، با استفاده از این روش، شما دیگر نیازی به تولید محتوای تبلیغاتی ندارید و خود میکرو اینفلوئنسر می‌تواند محتوای جذاب و قابل اعتمادی تولید کند. با صرفه‌جویی در هزینه، می‌توانید بخشی از پروژه‌های خود را نیز انجام دهید.

البته، مهم‌تر از صرفه‌جویی در بودجه، اعتمادی است که کاربران به محتوای تولید شده توسط خود میکرو اینفلوئنسر داشته باشند که این باعث افزایش تعداد مخاطبان و فروش کسب‌وکارها می‌شود.

استفاده از این روش به شما امکان می‌دهد سرعت تبلیغات را افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید در طول ماه سه بار تبلیغ کنید، دیگر نیازی به زمان زیاد برای تولید محتوای تبلیغاتی ندارید و میکرو اینفلوئنسر می‌تواند این کار را در چند دقیقه انجام دهد. در نهایت، باید اشاره کنم که کمپین‌های تبلیغاتی دیگر برای کاربران اهمیت زیادی ندارند؛ زیرا کاربران می‌دانند که هدف اصلی این نوع کمپین‌ها تبلیغات است. اما در میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ، کاربران اعتماد بیشتری به میکرو اینفلوئنسر دارند و این منجر به افزایش بازدهی کمپین تبلیغاتی می‌شود.

به طور ساده‌تر، اگر به جای یک شرکت تبلیغاتی یا یک صفحه بزرگ، افراد میکرو اینفلوئنسر که با مخاطبان خود ارتباط نزدیک‌تری دارند، در تبلیغات شما نقش بیشتری داشته باشند، فروش شما افزایش خواهد یافت. البته باید توجه داشته باشید که به جای تبلیغ مستقیم محصول، باید ویژگی‌های آن را بیان کنید تا کاربران ترغیب به خرید یا استفاده از آن محصول یا خدمات شما شوند. همچنین، اگر محصولی ندارید، می‌توانید نوع محتوای خود را به کاربران ارائه دهید تا آنها را تشویق به دنبال کردن صفحات اجتماعی شما کنید.

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

احتمالاً این روش در ابتدا از کشورهای دیگر آغاز شده است، اما در حال حاضر تعداد زیادی کاربر به عنوان میکرو اینفلوئنسر شناخته می‌شوند. در هر صنعتی که فعالیت می‌کنید، تعداد زیادی میکرو اینفلوئنسر وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید! البته باید توجه داشته باشید که برخی از این صفحات تعامل بیشتری دارند، بنابراین قبل از تبلیغ در یک صفحه خاص، بهتر است نرخ تعامل آن را با رقبای خود مقایسه کرده و سنجید.

هنگام راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ، برخی نکات مهم که باید به آن‌ها توجه کنید عبارتند از:

  1. انتخاب مناسب میکرو اینفلوئنسر: انتخاب صحیح و مناسب میکرو اینفلوئنسرها بر اساس نیازها و هدف‌های شما از اهمیت بالایی برخوردار است. بررسی کنید که آیا میکرو اینفلوئنسر با مخاطبین شما همخوانی دارد و محتوای ارائه شده توسط او با محصول یا خدمات شما هماهنگ است.
  2. قابلیت تعامل و اعتماد: مطمئن شوید که میکرو اینفلوئنسر قابلیت برقراری تعامل مؤثر با دنبال‌کنندگان خود را دارد و از نظر اعتمادسازی نیز معتبر است. با مطالعه نرخ تعامل و بازخوردهای کاربران، به تعاملات میکرو اینفلوئنسر با دنبال‌کنندگان خود پی ببرید.
  3. هماهنگی محتوا: اطمینان حاصل کنید که محتوای تولیدی توسط میکرو اینفلوئنسر با ارزش‌ها و استراتژی بازاریابی شما هماهنگی دارد. محتوای ارائه شده باید جذاب، مفید و قابل اعتماد باشد و به مخاطبین شما ارزش افزوده بدهد.

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ

برسی دقیق

  1. بررسی مخاطبان میکرو اینفلوئنسر: بررسی کنید که میکرو اینفلوئنسر چه نوع مخاطبانی را جذب می‌کند و آیا این مخاطبین با مشتریان هدف شما همخوانی دارند. بررسی دقیق نشان خواهد داد که آیا مخاطبان او در نیشخوارکنندگان شما قرار دارند یا خیر.
  2. اندازه‌گیری و بازخورد: در نظر داشته باشید که برای ارزیابی اثربخشی کمپین، باید ابزارهای مناسب برای اندازه‌گیری و پیگیری نتایج را در نظر بگیرید. میزان تعامل، نرخ تبدیل و بازخورد مشتریان را مورد بررسی قرار دهید و در صورت لزوم تغییرات لازم را ایجاد کنید.
  3. از طرف دیگر، با مطالعه تجربیات و نظرات دیگران که در بخش نظرات مقاله مطرح شده است، می‌توانید ایده‌ها و راهکارهایی برای کمپین تبلیغاتی میکرو اینفلوئنسر خود بدست آورید.

مقالات پیشنهادی سایت پک فالوور به شما کاربر عزیز

اینفلوئنسر مارکتینگ و تاثیر عالی آن بر کسب و کارها

معرفی انواع اینفلوئنسر اینستاگرام (مگا، ماکرو، میکرو، نانو)

آموزش ساخت پیج فروشگاهی در اینستاگرام

آموزش کامل استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام

نتیجه‌گیری

مارکتینگ میکرو اینفلوئنسر یکی از مفاهیم نسبتاً جدید در شبکه‌های اجتماعی است که بر اساس نظر و گزارش‌های بازاریابان شبکه‌های اجتماعی، آینده تبلیغات را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در واقع، روش‌های تبلیغاتی در حال تغییر به سمتی هستند که کاربران بتوانند به راحتی اعتماد کنند. در این روش، به دلیل اعتماد و علاقه زیاد کاربران به میکرو اینفلوئنسرها، اعتمادی نیز به محصولاتی که تبلیغ می‌شوند وجود دارد و در صورت نیاز، آن‌ها را خریداری می‌کنند.

این روش نسبت به سایر کمپین‌های تبلیغاتی مزایای زیادی دارد، اما مهم‌ترین آنها صرفه‌جویی در بودجه شرکت است. همچنین، نرخ تعامل در چنین صفحاتی نسبت به صفحات بزرگتر بیشتر است و این یک نکته مثبت در کمپین‌های مارکتینگ میکرو اینفلوئنسر محسوب می‌شود. در این مقاله، به بررسی کامل میکرو اینفلوئنسر و مزایای استفاده از آن پرداخته‌ایم.

اکنون شما بگویید! اگر بخواهید یک کمپین تبلیغاتی میکرو اینفلوئنسر راه‌اندازی کنید، به نظرتان چه عواملی اهمیت دارند که باید به آن‌ها دقت کنید؟ در بخش نظرات، منتظر شنیدن تجربیات شما هستیم.

پیام بگذارید