مهارت های ادمین تولید محتوای اینستاگرام | پک فالوور
مهارت های ادمین تولید محتوا
5/5 - (48 امتیاز)

ادمین تولید محتوای اینستاگرام | همه چیز در اینستاگرام به محتوا بستگی دارد! بدون محتوا، اصلاً اینستاگرام وجود ندارد. همه هزینه‌ها، تلاش‌ها و زمانی که می‌گذاریم، همیشه برای تولید محتوای موثر و جذاب استفاده می‌شود. به طور کلی، بحث این است که کدام پیج محتوای بهتری تولید می‌کند. بنابراین، اگر کسی می‌خواهد یک کسب و کار پردرآمد در اینستاگرام راه‌اندازی کند، باید در همان ابتدا مهارت‌های مهمی مانند تولید محتوا را یاد بگیرد.

بدون داشتن مهارت بالا در تولید محتوا، بدون شک نمی‌توانیم مشتریان هدفمان را متقاعد کنیم که پیج ما را دنبال کنند یا محصولاتمان را خریداری کنند. در اینجا، یادگیری مهارت‌های تولید محتوا برای ادمین اهمیت دارد. اگر شما هم می‌خواهید به یک متخصص اینستاگرام تبدیل شوید و کسب و کار خودتان و دیگران را رشد و ارتقا دهید، باید مهارت‌های ادمین اینستاگرام و تولید محتوا در این رسانه را یاد بگیرید.

حالا سوال این است که یک ادمین تولید محتوا به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟ در ادامه، تمامی این مهارت‌ها را بررسی خواهیم کرد. به هر حال، پیشنهاد می‌کنم ویدیوی کوتاه زیر را که در مورد مهارت‌های ادمین تولید محتواست، ببینید.

فهرست مطالب

به چه کسی ادمین تولید محتوای اینستاگرام گفته می‌شود؟

وقتی به شغل ادمینی اینستاگرام اشاره می‌کنیم، بایستی در نظر داشته باشیم که ادمین‌ها انواع مختلفی دارند و هر یک از آن‌ها مسئولیت خاصی را بر عهده دارند. یکی از ادمین‌های حیاتی و تأثیرگذار، ادمین تولید محتوا است که با استفاده از بهترین و کارآمدترین ابزارها، محتوای مورد نیاز برای پست‌ها و استوری‌های یک پیج اینستاگرام را تولید می‌کند.

در پیج اینستاگرام، به طور معمول نیاز به انواع محتواها از جمله تصاویر، ویدیوها، متن‌ها و حتی صداها وجود دارد. ادمین تولید محتوا با استفاده از دانش، مهارت‌ها و خلاقیت خود، این محتواها را تولید می‌کند.

البته برخی از ادمین‌های تولید محتوا علاوه بر تولید محتوا، وظایف دیگری مانند مدیریت پیج، سناریونویسی، انتشار محتوا، تبلیغات و برنامه‌ریزی را نیز بر عهده دارند. در این حالت، آن‌ها به عنوان ادمین همه فن حریف پیج اینستاگرام شناخته می‌شوند.

 

مهارت های ادمین تولید محتوا

یک ادمین تولید محتوا به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

در ادامه به مهم‌ترین وظایف ادمینی و مهارت‌هایی که یک ادمین حرفه‌ای تولید محتوای اینستاگرام نیاز دارد، اشاره کرده‌ایم:

۱٫ مهارت عکاسی از محصول، پرتره و…

مهارت عکاسی یکی از مهارت‌های بسیار حیاتی برای یک ادمین تولید محتوا است. باید بتواند عکس‌های جذابی از محصولات و خدماتی که کسب و کار اینستاگرامی به مخاطبان خود ارائه می‌دهد، تهیه کند.

بعضی از صاحبان کسب و کارهای اینستاگرامی بودجه کافی برای خرید یک دوربین حرفه‌ای دارند و آن را در اختیار ادمین می‌گذارند. همچنین برخی از ادمین‌ها دوربین حرفه‌ای خود را دارند. با این حال، حتی اگر دوربین حرفه‌ای در دسترس نباشد، با استفاده از یک گوشی میان‌رده نیز می‌توانید عکس‌های با کیفیت بگیرید. تنها نیاز است که مهارت تولید محتوا با گوشی همراه را بدانید. بنابراین، برای شروع به کار می‌توانید از همان گوشی که در اختیار دارید استفاده کنید.مهارت های ادمین تولید محتوا

مهمترین نکته این است که آشنایی با اصول عکاسی بسیار مهم‌تر از داشتن تجهیزات حرفه‌ای است. به عنوان مثال، اگر با مفاهیم نور، اصول عکاسی، خلاقیت در عکاسی و پرسپکتیو آشنا باشید، می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمند خود عکس‌های حرفه‌ای و دلنشینی بگیرید.

اصول عکاسی در اینستاگرام که هر ادمین تولید محتوا باید بلد باشد، شامل موارد زیر است:

۱٫ ترکیب‌بندی
۲٫ فضای خالی
۳٫ پرسپکتیو
۴٫ نور
۵٫ قانون یک سوم
۶٫ زاویه‌بندی
۷٫ کادربندی و…

بعضی از عکس‌های حرفه‌ای که در اینستاگرام مشاهده می‌کنیم، در واقع با استفاده از یک گوشی هوشمند گرفته شده‌اند. اما به دلیل آشنایی عکاس با اصول عکاسی مانند ساعت طلایی عکاسی، توانسته است تصاویری جذاب و منحصر به فرد بسازد. همچنین، برای تأمین نور کافی، روش‌های رایگانی مانند استفاده از نور خورشید وجود دارد. اگر ادمین با این تکنیک‌ها آشنا باشد، می‌تواند با راحتی بیشتر محتوای مورد نظر خود را تولید کند.

۲٫ مهارت ادیت و ویرایش عکس‌ها

تولید محتوا با موبایل

ادمین تولید محتوا پس از گرفتن تصاویر مورد نظر خود، باید بتواند آن‌ها را ویرایش کند تا برای انتشار در اینستاگرام و جذب مخاطبان آماده شوند. برای ویرایش عکس‌ها با استفاده از رایانه، بهترین ابزار فتوشاپ است که احتمالاً با آن آشنایی دارید.

اگر منابع مناسبی برای ویرایش ندارید، نگران نباشید. اپلیکیشن‌های بی‌نظیری برای گوشی همراه وجود دارند که به تمام نیازهای شما در ویرایش تصاویر پاسخ می‌دهند.

اپلیکیشن‌هایی مانند پیکسارت (Picsart)، لایت روم (Lightroom)، لنزا (Lensa) و اسنپ سید (Snapseed) به شما این امکان را می‌دهند که تصاویر خود را به صورت حرفه‌ای ویرایش کنید. البته، برای بهره‌برداری بهینه از این برنامه‌ها، ممکن است نیازمند زمان برای یادگیری مهارت‌های حرفه‌ای با آنها باشید.

۳٫ مهارت فیلم‌برداری

تولید محتوای ویدیویی، یکی از بهترین و تأثیرگذارترین روش‌ها برای تولید محتوا است. بر اساس مطالعات، ۸۶ درصد افرادی که در زمینه تولید محتوای ویدیویی فعالیت می‌کنند، باور دارند که این نوع محتوا بسیار موثر برای جلب لیدها و مخاطبان بالقوه است و باعث افزایش درک مخاطبان نسبت به محصولات و خدمات کسب و کارها می‌شود. یک ادمین تولید محتوای ویدیوی در اینستاگرام باید به طور کامل با مهارت‌های فیلم‌برداری و اصول این حوزه آشنا باشد تا بتواند ویدیوهای بسیار با کیفیتی را برای صفحه اینستاگرام خود ضبط کند.

همانند مهارت عکاسی، فیلم‌برداری نیز اصول خاص خود را دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید محتواهای جذابی را تولید کنید. حرکت، زاویه‌بندی، ترکیب‌بندی، صدا، جلوه‌های ویژه، ترنزیشن، حذف پرده سبز، استاپ موشن و چالش‌های ویدیویی از مفاهیمی هستند که ادمین تولید محتوای ویدیویی باید به آنها آشنا باشد. همچنین، برای شروع، داشتن یک گوشی هوشمند میان‌رده می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند و نیازی به تجهیزات گران‌قیمت ندارید.

۴٫ مهارت ادیت حرفه‌ای ویدیوها

بعد از فیلم‌برداری با رعایت اصول و تکنیک‌های حرفه‌ای، نوبت به ویرایش حرفه‌ای ویدیو می‌رسد. در این مرحله، ادمین باید یاد بگیرد که از ترنزیشن‌ها استفاده کند، رنگ و نور ویدیو را تنظیم کند، تدوین حرفه‌ای انجام دهد، صداگذاری روی کلیپ‌ها انجام دهد، در صورت لزوم متن بر روی آنها قرار دهد، کاور برای ویدیوهای پیج ایجاد کند و در نهایت بهترین خروجی را از ویدیو بدست آورد.

برای ویرایش ویدیو با استفاده از رایانه شخصی، نرم‌افزار پریمیر یکی از بهترین ابزارها است. با این حال، برای استفاده بهینه از این نرم‌افزار، نیازمند یک سیستم قوی و گران قیمت هستید. اما خوشبختانه ابزارها و اپلیکیشن‌های بسیار خوبی برای ویرایش ویدیو با استفاده از گوشی همراه وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند با کمترین هزینه، خلاقیت و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارید و همچنین هزینه کارفرما را کاهش دهید. از جمله این ابزارها می‌توان به اپلیکیشن‌های Vllo، VN، Capcut و InShot اشاره کرد.

ادمین ادیت ویدیو

۵٫ مهارت تولید محتوای گرافیکی

یکی از مهارت‌های دیگری که برای ادمین تولید محتوا ضروری است، تولید بنرها و محتواهای گرافیکی است. به ویژه برای صفحاتی که در کمپین‌های فروشی شرکت می‌کنند و نیاز به استوری‌های جذاب دارند تا کاربران را به کلیک روی لینک خرید ترغیب کنند. برخی صفحات هم به جای استفاده از محتوای ویدیویی یا مجری برای ارائه محتوا، از پست‌های گرافیکی استفاده می‌کنند.

بنابراین، یک ادمین که توانایی تولید محتواهای جذاب را با استفاده از ابزارهای مختلفی مثل فتوشاپ و پاورپوینت در رایانه یا اپلیکیشن‌هایی مانند پیکسارت، InShot، Capcut، VN، Lightroom، Pollar، PS Express، Lensa و Prisma داشته باشد، فرصت خوبی برای یافتن کار و به دست آوردن درآمدهای بالا دارد. به ویژه اگر ادمین توانایی تولید تیزر و موشن گرافیک را با استفاده از ابزاری مانند After Effects یا اپلیکیشن‌های موبایل داشته باشد، این شانس بیشتر می‌شود.

مهارت های ادمین تولید محتوا

۶٫ تولید محتوای صوتی و متنی

یکی از وظایف مهمی که یک ادمین تولید محتوا می‌تواند انجام دهد، تولید محتوای متنی و صوتی است. معمولاً محتوای متنی برای نوشتن کپشن‌ها اهمیت دارد و همچنین می‌توان از محتوای صوتی برای تولید پادکست استفاده کرد. البته برخی از صاحبان کسب و کارهای اینستاگرامی از گوینده‌های حرفه‌ای بهره می‌برند، اما وظایف مربوط به متن نویسی، ویرایش، طراحی و انتشار محتوای صوتی در اینستاگرام بر عهده ادمین قرار دارد.

۷٫ مهارت ایده یابی و برنامه ریزی برای محتوا

بعضی از ادمین‌ها، علاوه بر تولید محتوا، می‌توانند به عنوان ایده‌پرداز برای محتواهای یک پیج عمل کنند. همچنین، می‌توانند یک برنامه دقیق و مشخص از موضوعات تولیدی و زمان انتشار آن‌ها را تهیه کنند که به عنوان “تقویم محتوایی” شناخته می‌شود. بعضی از ادمین‌ها هم می‌توانند در نوشتن سناریوهای محتواهای پیج کمک کنند. علاوه بر این، برخی از ادمین‌ها که تسلط کافی به مفاهیم و اصول بازاریابی محتوا دارند، به عنوان مشاور و استراتژیست برای یک پیج اینستاگرامی فعالیت می‌کنند.

مهارت های ادمین تولید محتوا

آیا ادمین تولید محتوا می‌تواند مدیریت پیج اینستاگرام را هم انجام دهد؟

به چه علت نه؟! اگر ادمین تولید محتوا، روش‌های مدیریت پیج اینستاگرام را یاد بگیرد و با تمام جزئیات و اصول آن آشنا شود، بدون تردید می‌تواند مدیریت پیج را به بهترین شکل انجام دهد. البته برای مدیریت یک پیج، ادمین باید علاوه بر تولید محتوا با استفاده از موبایل، دانش کافی درباره اینستاگرام نیز داشته باشد. به عبارتی، باید:

  1. با بخش‌ها و امکانات مختلف اینستاگرام آشنا باشد.
  2. بداند چگونه یک پیج حرفه‌ای بسازد.
  3. بتواند روش‌های جذب فالوور در اینستاگرام را به کار ببرد.
  4. بتواند تبلیغات به صورت اصولی در اینستاگرام انجام دهد.
  5. با عملکرد الگوریتم‌های اینستاگرام آشنا باشد.
  6. بتواند با استفاده از تکنیک‌های مختلف، فروش در اینستاگرام را افزایش دهد.
  7. و…

چگونه مهارت‌های تولید محتوا را یاد بگیریم و ادمین محتوا شویم؟

مهارت های ادمین تولید محتوا

ما در پک فالوور، به عنوان اولین و تنها پلتفرم اختصاصی برای ادمینی، تمرکز خود را بر آموزش و استخدام ادمین‌های حرفه‌ای قرار داده‌ایم. به منظور اطمینان از داشتن مهارت کافی برای مدیریت پیج‌ها، ابتدا می‌خواهیم ادمین‌هایی که معرفی می‌شوند، در دوره تخصصی ادمینی اینستاگرام شرکت کنند.

در این دوره، دو مهارت اصلی ادمینی به طور کامل آموزش داده می‌شود. ابتدا، اصول و تکنیک‌های استفاده از اینستاگرام از ابتدا تا انتها آموزش داده می‌شود و سپس مهارت تولید محتوای حرفه‌ای با استفاده از موبایل به شما آموزش داده می‌شود. بعد از اتمام این دوره، قادر خواهید بود یک حساب کاربری ایجاد کرده و توانایی‌ها، نمونه کارها و سوابق خود را در آن معرفی کنید تا به عنوان یکی از متخصصان ادمینی پک فالوور در لیست قرار گیرید و کارفرماهایی که به پلتفرم پک فالوور مراجعه می‌کنند، با شما همکاری کنند.

با شرکت در این دوره، به طور همزمان متخصص اینستاگرام و تولید محتوا می‌شوید و می‌توانید تمامی وظایف ادمینی را با تمامیت انجام دهید. به عبارت دیگر، این دوره شامل تمامی مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک ادمین حرفه‌ای در اینستاگرام است.

علاوه بر این، کارفرماها تقاضای استخدام ادمین حرفه‌ای خود را با درج آگهی در پک فالوور ثبت می‌کنند. این به این معنی است که شما می‌توانید با مشاهده این آگهی‌ها، در صورت تمایل، همکاری خود را آغاز کنید. در حال حاضر، ادمین‌های زیادی در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، اما ادمین‌های حرفه‌ای و با تجربه در تولید محتوا واقعاً کمیاب هستند. اگر توانایی تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام را به طور عالی یاد بگیرید، مطمئن باشید که تقاضا برای شما بسیار بالا خواهد بود.

مقالات پیشنهادی سایت پک فالوور به شما کاربر عزیز

آموزش تولید محتوا تاثیرگذار در اینستاگرام

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام برای مشاغل

سایز استوری، پست و ریلز در اینستاگرام باید چقدر باشد؟

انواع هشتگ در اینستاگرام که باید بشناسید!

کلام آخر

در این مقاله، با مهارت‌های لازم برای تولید محتوا به عنوان یک ادمین در اینستاگرام آشنا شدیم. اگر مطالبی که در این مقاله ارائه شد، برایتان مفید و جذاب بودند، پیشنهاد می‌شود مقاله معرفی کامل انواع ادمین‌ها در اینستاگرام را مطالعه کنید. در این مقاله، تلاش شده است تا انواع مختلف ادمین‌ها و مهارت‌های مرتبط با آن‌ها به شما توضیح داده شود.

در صورتی که برای شرکت در این دوره نیاز به راهنمایی یا اطلاعات بیشتری دارید، کافیست پرسش‌های خود را در بخش “ارسال نظر” زیر همین مقاله مطرح کنید. کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن تمام اطلاعات لازم را برای شما در اختیار خواهند قرار داد.

پیام بگذارید