آموزش ساخت و تجزیه و تحلیل استوری اینستاگرام | وقتی کاربران وارد اپلیکیشن اینستاگرام میشوند، اولین چیزی که در بالای صفحه اپلیکیشن مشاهده میکنند، استوریهای اینستاگرام هستند. استوریهای اینستاگرام به عنوان ابزار اصلی و مهمترین قابلیت این شبکه اجتماعی محسوب میشوند، که کاربران به راحتی با آنها تعامل داشته و به صفحات مختلف متصل میشوند. استوری بهترین روش برای برقراری ارتباط با دنبالکنندگان است، زیرا درصد بالایی از محتواهای عادی توسط آنها مشاهده میشود.
اگر علاقهمندید از مبتدی تا پیشرفته استوری را یاد بگیرید، یعنی از ایجاد آن تا تجزیه و تحلیل و فهم دقیق استفاده از استیکرها، حتماً از دوره رایگان گام به گام اینستاگرام استفاده کنید. در این دوره، تمام آنچه که برای آشنایی با اینستاگرام نیاز دارید، آماده شده است.
کانال بازاریابی آنلاین
اگر شما نیز از اینستاگرام به عنوان یک کانال بازاریابی آنلاین خود استفاده میکنید، باید استفاده از استوری را در اولویت خود قرار دهید. بر اساس الگوریتمهای جدید اینستاگرام، پستهای شما همیشه در بالای لیست نخواهند بود، اما استوریهای شما همیشه توجه کاربران را به خود جلب میکند و اکثر دنبالکنندگان شما آنها را مشاهده میکنند. در این مقاله، قصد داریم به شما آموزش دهیم که استوریهای اینستاگرام را چگونه بسازید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید.
تا زمانی که اثر استوریها بر فروش و کسبوکارتان را نمیدانید، نمیتوانید استراتژی صحیحی برای انتشار استوری داشته باشید! اگر آمادهاید، با ما همراه باشید و در ادامه آموزش استوری اینستاگرام را دنبال کنید.
فهرست مطالب
چرا باید از استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟
استفاده از استوری در اینستاگرام به شما کمک میکند تا به طور گستردهتری در بین کاربران قرار بگیرید! هدف از حضور در اینستاگرام افزایش دیده شدن است و این امر در کسب و کارهای آنلاین، اولین گام برای افزایش فروش محسوب میشود. هدف هر کسب و کار در فعالیت در شبکههای اجتماعی، جذب مشتریان و در نهایت افزایش فروش است. مقاله آموزشی درباره استوری اینستاگرام به شما کمک میکند تا بیشتر دیده شوید و تعداد مشتریان خدمات خود را افزایش دهید.
وقتی کاربران وارد اینستاگرام میشوند، در بالای صفحه خود دایرههای رنگی مشاهده میکنند که توجه آنها را جلب میکند؛ این دایرهها همان استوریها هستند که با کلیک کاربران بر روی آنها، استوری شما برای آنها نمایش داده میشود. هر فرد میتواند تعداد بینهایتی استوری را به صورت همزمان منتشر کند، اما اگر استوریها برای کاربران مفید یا جذاب نباشند، آنها را نادیده میگیرند و به استوری کاربر بعدی میروند.
علاوه بر این، اگر استوری شما جذابیت کافی داشته باشد، کاربران روی آن ریپلای (پاسخ) میدهند و کامنتی برای شما ارسال میکنند! این کامنتها از طریق بخش پیامهای مستقیم قابل مشاهده و پاسخگویی هستند.
یک قابلیت بسیار خوب و تاثیرگذار در اینستاگرام
یکی از ویژگیهای بسیار مفید و تأثیرگذار در اینستاگرام، فعالسازی اعلانها یا نوتیفیکیشنها است. با فعال کردن نوتیفیکیشنها برای پستها و استوریهای سایر کاربران، شما اعلانی دریافت میکنید هنگامی که آنها پست یا استوری جدیدی منتشر میکنند. اگر میخواهید تعداد بازدید و تعامل کاربران با پستها و استوریهایتان به طور قابل توجهی افزایش یابد، باید آنها را تشویق به فعالسازی نوتیفیکیشنهای صفحه خود کنید.
با فعالسازی نوتیفیکیشنهای استوری صفحه شما توسط کاربران، هنگامی که استوری جدیدی منتشر میکنید، کاربران پیام آن را در بخش اعلانهای گوشی همراه خود دریافت میکنند و سریعاً استوری شما را مشاهده میکنند. البته باید توجه داشته باشید که استوریهای شما بسیار جذاب و جالب باشند تا کاربران همیشه استوری شما را مشاهده کنند. اگر استوریهای شما جذاب نباشند، کاربران ممکن است نوتیفیکیشنهای صفحه اینستاگرام شما را خاموش کنند و در نتیجه تعامل صفحه شما به طور قابل توجهی کاهش یابد.
یکی از قابلیتهای بسیار جذاب استوری اینستاگرام این است که کاربران هنگامی که صفحه شما را در بخش Explore جستجو میکنند، دایره قرمز مربوط به استوری در کنار حساب کاربری شما نمایش داده میشود.
به شرطی که استوریهای فعالی داشته باشید، این مورد صادق است. استوری فعال به استوریهایی اشاره دارد که کمتر از ۲۴ ساعت از زمان انتشار آنها گذشته باشد. همچنین، باید توجه داشته باشید که صفحه شما باید عمومی باشد؛ استوریهای مربوط به صفحات خصوصی در این بخش قابل مشاهده نیستند و فرد برای دیدن استوری شما باید شما را دنبال کند. در این بخش، فرصت افزایش بازدید استوریها به طرز چشمگیری بیشتر است و شما به راحتی میتوانید از طریق استوریها، تعداد فالوورهای هدفمند خود را نیز افزایش دهید.
-
استوری خود را ایجاد کنید!
در ابتدای آموزش استوری در اینستاگرام، قصد داریم به مواردی که کاربران در کنار استوری شما مشاهده میکنند، اشاره کنیم. اگر شما از اینستاگرام استفاده میکنید، حتماً تا به حال به این نکته توجه کردهاید که در هنگام مشاهده استوری توسط کاربران، علاوه بر خود استوری، عناصر دیگری نیز قابل مشاهده هستند. به عنوان مثال، شما میتوانید نام کاربری، تصویر پروفایل و نوار پیشرفت استوری را به همراه استوری مشاهده کنید.
بنابراین، باید در نظر داشته باشید که تصویر پروفایل یا نام کاربری شما باید به گونهای باشد که کاربر را به کلیک بر روی تصویر شما و بازدید از پروفایلتان ترغیب کند. این اقدام به شما در افزایش تعامل صفحه خود کمک میکند و با هدایت کاربران از استوری به صفحه پروفایل، قادر خواهید بود خدمات و محصولات خود را به آنها معرفی کنید.
در پایین استوری نیز سه قابلیت مهم مشاهده میشود. اولین قابلیت، بخش ریپلای که به کاربران اجازه میدهد استوری را پاسخ دهند. دومین قابلیت، بخش ارسال تصویر برای شما است که کاربران میتوانند تصاویری را به شما ارسال کنند. و سومین قابلیت، اشتراکگذاری استوری با سایر کاربران است. محتوای استوری شما باید شامل متن یا هشتگهایی باشد که کاربران را به ارسال پیام از طریق ریپلای استوری دعوت کند. متنها در استوری اهمیت بسیار زیادی دارند، زیرا با استفاده از متنها میتوانید کاربران خود را ترغیب به ارسال ریپلای کنید.
مثال کاربردی در استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام : به عنوان مثال، میتوانید از کاربران سوالی بپرسید و خواسته کنید که پاسخ خود را برای شما ارسال کنند. همچنین، منشن کردن سایر کاربران میتواند تعداد بازدید استوری شما را افزایش دهد. وقتی شما یک کاربر را منشن میکنید، ممکن است آن کاربر استوری شما را به اشتراک بگذارد و دنبالکنندگان آن کاربر با کلیک بر روی استوری، به صفحه شما هدایت شوند.
با این دلیل میتوانید به راحتی تعداد بازدید استوریهای خود را افزایش دهید. منشن کردن سایر کاربران با استفاده از کاراکتر “@” و قرار دادن نام کاربری موردنظر پس از آن انجام میشود.
علاوه بر این، اگر صفحه شما عمومی است، با قرار دادن هشتگهای پرمخاطب به راحتی میتوانید در بخش استوریهای مربوط به آن هشتگ دیده شوید و تعداد بازدید استوری خود را افزایش دهید. برای استفاده از هشتگها در استوری، کافی است کاراکتر “#” را قبل از کلمه موردنظر برای آن هشتگ قرار دهید. افزایش بازدید استوری به معنای افزایش تعامل صفحه است و با کمک آن میتوانید محصولات یا خدمات خود را بازاریابی کنید. اگر میخواهید تجربه فروش بیشتری داشته باشید، در ادامه آموزش استوری اینستاگرام، با ما همراه باشید.
-
آموزش استوری اینستاگرام و تنظیمات آن
اگر از کاربرانی هستید که به طور فراوان از استوری اینستاگرام استفاده میکنید، باید بدانید که استوری اینستاگرام دارای تنظیماتی است که ممکن است برای شما مفید باشد. به عنوان مثال، گاهی اوقات ممکن است نخواهید کاربری که در لیست فالوورهای شما قرار دارد، استوری شما را ببیند، در حالی که شاید نمیخواهید این دسته از کاربران را از لیست فالوورهای خود حذف کنید. در بخش تنظیمات اینستاگرام، این تنظیمات قابل دسترسی است و شما به راحتی میتوانید این افراد را از لیست بینندگان استوری خود پنهان کنید.
برای دسترسی به تنظیمات استوری، کافی است از طریق صفحه اصلی اینستاگرام، بر روی آیکن استوری کلیک کنید. در بخش بالا و سمت چپ، میتوانید علامت چرخدنده یا همان تنظیمات استوری را مشاهده کنید. با کلیک بر روی این علامت، وارد بخش تنظیمات استوری میشوید. در این بخش، چندین گزینه در دسترس شما قرار دارد.
Hide Story From
با استفاده از این قابلیت میتوانید کاربران موردنظر خود را Hide کنید تا استوری شما را نبینند. برای این کار کافی است بر روی این بخش کلیک کنید و کاربران موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس بر روی Done کلیک کنید؛ از این پس این دسته از کاربران نمیتوانند استوریهای شما را ببینند و این در حالی است که هنوز در لیست فالوورهای شما قرار دارند.
Close friends
یکی از قابلیتهای جالب و مفید اینستاگرام، دوستان نزدیک یا “Close Friends” است. با استفاده از این قابلیت، شما میتوانید تعدادی از دوستان خود را در لیست “Close Friends” قرار داده و فقط به این دسته از کاربران استوریهای خود را نمایش دهید. اعضای لیست “Close Friends” میتوانند از بین فالوورهای شما انتخاب شوند و تنها به آنها استوریهای خاص نمایش داده شود.
همچنین، اجازه پاسخ دادن به استوریهای شما نیز یکی از ویژگیهای برجسته اینستاگرام است. با فعال کردن این قابلیت، کاربران میتوانند به استوریهای شما پاسخ دهند. در بخش تنظیمات استوری، سه گزینه در اختیارتان قرار دارد:
“Your Followers“: با این گزینه، تمام فالوورهای شما میتوانند به استوریهای شما پاسخ دهند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.
“Followers you follow back“: با انتخاب این گزینه، تنها کاربرانی که شما آنها را فالو کردهاید و همچنین آنها شما را فالو کردهاند، میتوانند به استوریهای شما پاسخ دهند. کاربرانی که شما آنها را فالو نکردهاید اما آنها شما را فالو کردهاند، نمیتوانند پاسخی را ارسال کنند.
“Off“: با انتخاب این گزینه، هیچ کاربری نمیتواند به استوریهای شما پاسخ دهد، حتی کسانی که شما آنها را فالو کردهاید.
با توجه به نیاز خود، میتوانید یکی از این گزینهها را انتخاب کنید و محدودیتی برای پاسخ دادن به استوریهای خود تعیین کنید.
درباره قابلیت ذخیره کردن استوریها، شما دو گزینه در اختیار دارید:
“Save to gallery“: با استفاده از این گزینه، میتوانید استوریهای خود را پس از اشتراکگذاری، به صورت خودکار در گالری دستگاه ذخیره کنید. با این حال، توصیه میشود این گزینه را غیرفعال کنید و به جای آن، استوریهای مهم را به صورت دستی ذخیره کنید، زیرا میتوانید به صورت دستی هم استوریها را ذخیره کنید.
“Save to archive“: با استفاده از این گزینه،استوریهای شما به صورت خودکار در بخش “Archive” حساب کاربری شما ذخیره میشوند. بخش “Archive” به شما امکان میدهد استوریهای قبلی را مشاهده و بازبینی کنید، حتی پس از انقضای ۲۴ ساعت معمولی استوریها. این بخش به صورت خصوصی برای شما قابل دسترسی است و فقط شما میتوانید آن را مشاهده کنید.
برای دسترسی به بخش “Archive“، روی تصویر پروفایل خود در بالای صفحه اصلی اینستاگرام کلیک کنید. سپس در پایین صفحه، گزینه “Archive” را انتخاب کنید. در اینجا میتوانید به استوریهای ذخیره شده دسترسی پیدا کنید و آنها را مشاهده کنید.
استفاده از بخش “Archive” برای مرور و بازبینی استوریهای قبلی بسیار مفید است و به شما امکان میدهد تا به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید و به آنها برای استفاده مستقبلی مراجعه کنید.
-
انتخاب فرمت استوری اینستاگرام
یکی از ویژگیهای بسیار جالب و کاربردی در اینستاگرام، قابلیت استفاده از فرمتهای متنوع برای اشتراکگذاری استوری است. در حال حاضر، شما به چندین فرمت استوری دسترسی دارید و احتمالاً در آینده نیز فرمتهای دیگری به اینستاگرام افزوده خواهند شد.
حالت Normal
استوریهای استاندارد در اینستاگرام بیشترین رایجی هستند و اکثر کاربران اینستاگرام از این فرمت برای اشتراکگذاری استوریهای خود استفاده میکنند. با استفاده از این فرمت، میتوانید ویدئوهای کوتاه (با حداکثر مدت زمان ۱۵ ثانیه) یا عکسهای خود را به اشتراک بگذارید و آنها تا ۲۴ ساعت در صفحه شما باقی میمانند و کاربران میتوانند بر روی آنها نظر و پیام بگذارند. از این قسمت میتوانید با استفاده از دوربین عکس بگیرید یا از تصاویر اخیر در گالری خود استفاده کنید با کشیدن صفحه به بالا.
قبل از اشتراکگذاری ویدئو، میتوانید از ابزارهای موجود در اینستاگرام استفاده کنید تا استوری خود را جذابتر کنید! به عنوان مثال، میتوانید از استیکرها یا اموجیها استفاده کنید تا نظر کاربران را جلب کنید و استوری خود را تزئین کنید.
حالت Live
حالت لایو یا پخش زنده، مجازیسازی لحظهای است که به شما امکان میدهد صحنهای را در همان لحظه برای کاربران نمایش دهید. به عنوان مثال، اگر قصد برگزاری یک همایش را دارید، میتوانید لایو را برای کاربرانی که نمیتوانند حضور داشته باشند فعال کنید و همایش را به صورت زنده برای آنها پخش کنید. حالت لایو به شما اجازه میدهد تا به مدت ۶۰ دقیقه با کاربران در ارتباط باشید و آنها هم به صورت زنده میتوانند نظر و پیام خود را برای شما ارسال کنند. یکی از ویژگیهای جالب این فرمت، قابلیت ذخیره لایو تا ۲۴ ساعت پس از پایان آن برای کاربران است.
حالت بومرنگ
یکی دیگر از قابلیتهای استوری اینستاگرام، قابلیت اشتراکگذاری ویدئو به صورت بومرنگ است. با استفاده از این قابلیت میتوانید ویدئوهای جذابی تهیه کنید؛ ویدئوهایی که ۱ تا ۳ ثانیه از ویدئوی شما را ذخیره میکند و با افزایش سرعت آن، چندین بار نمایش میدهد.
حالت Rewind
این حالت تنها برای یک گروه خاص از کاربران فعال است و احتمالاً بستگی به منطقه محل اقامت دارد! اگر این حالت برای شما فعال نمیشود، میتوانید از روش تغییر پروکسی استفاده کنید تا آن را فعال کنید. این ویژگی به شما کمک میکند تا ویدئوی خود را ضبط کنید و آن را به صورت معکوس نمایش دهید! بعد از ضبط ویدئو، میتوانید آن را شخصیسازی کنید و استیکر دلخواه خود را به آن اضافه کنید.
حالت Hands-Free
اگر قصد تهیه ویدئو در استوری اینستاگرام را دارید، احتمالاً میدانید که در حالت عادی باید انگشت خود را بر روی دایره مربوط به ضبط فیلم یا عکس قرار دهید. اما با استفاده از حالت Hands-Free، میتوانید به راحتی ویدئوی خود را بدون نیاز به نگه داشتن دایره ضبط کنید و آن را با کاربران به اشتراک بگذارید. برای استفاده از این حالت، کافی است یک بار دایره را فشار داده و یک ویدئوی ۱۵ ثانیهای ضبط کنید، سپس آن را ویرایش کرده و با کاربران به اشتراک بگذارید.
-
استوریهای خود را ویرایش کرده و قابلیتهای دلخواه را به آن اضافه کنید!
علاوه بر حالت لایو در اینستاگرام، سایر فرمتها به شما اجازه میدهند قابلیتهای دلخواه خود را به آنها اضافه کنید. برای این کار، ابتدا باید استوری خود را تهیه کنید و سپس به آن استیکر، اموجی، لینک و سایر قابلیتها اضافه کنید. برخی از این قابلیتها عبارتند از:
الف) قرار دادن لینک در استوری
یکی از قابلیتهای بسیار مفید که برای صفحات کسبوکارها اهمیت زیادی دارد، قابلیت افزودن لینک به استوری است. با استفاده از این قابلیت، به راحتی میتوانید لینک سایت خود را به استوریها اضافه کنید. این قابلیت در صفحاتی که بیش از ۱۰,۰۰۰ فالوور دارند و همچنین صفحات تایید شده قابل استفاده است.
در بالای استوری، آیکن لینک قرار دارد و با کلیک بر روی آن میتوانید لینک خود را اضافه کنید. با کشیدن استوری به سمت بالا، کاربران میتوانند وارد لینک موردنظر شوند. یک نکته مهم این است که استوری شما با لینکی که در استوری قرار میدهید باید کاملاً مرتبط باشد تا بتوانید بازخورد بیشتری دریافت کنید. اگر میخواهید در مورد افزودن لینک به استوری اینستاگرام بیشتر بدانید، پیشنهاد میکنم مقاله “چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟” را مطالعه کنید تا با مزایای این قابلیت بهتر آشنا شوید.
ب) استفاده از استیکرهای اینستاگرام
اگر مقاله آموزش کامل استوری اینستاگرام را خوانده باشید، حتماً با دلیل اصلی استفاده از استیکرهای اینستاگرام آشنا شدهاید! دلیل اصلی استفاده از استیکرهای اینستاگرام، افزایش تعامل صفحه است تا بتوانید کاربران را ترغیب به مشارکت بیشتر در صفحه خود کنید؛ به عنوان مثال، آنها را ترغیب به ارسال نظر یا لایک کردن پستها کنید.
برای استفاده از استیکرهای اینستاگرام، پس از تهیه استوری، روی آیکن استیکرها کلیک کنید و استیکر موردنظر خود را انتخاب کنید. در مقالات قبلی، استفاده از استیکرهای مختلف را بررسی کردهایم که تأثیر قابل توجهی در افزایش تعامل صفحه دارند؛ برخی از این مقالات عبارتند از:
- چگونه از ابزار نظرسنجی اینستاگرام (Polls) استفاده کنیم؟
- چگونه از استیکرها در استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟
- استفاده از استیکر countdown در استوری اینستاگرام و اهمیت تجاری آن برای کسبوکارهای اینترنتی
پیشنهاد میکنم این سه مقاله را که در استفاده از استیکرها بسیار حائز اهمیت هستند، مطالعه کنید؛ با خواندن این مقالات میتوانید از استیکرها بهینهتر استفاده کنید و تعامل صفحه خود را افزایش دهید.
ج) استفاده از ابزار Drawing یا مداد
یکی از ابزارهای ساده و ابتدایی در استوری اینستاگرام، ابزار Drawing است. احتمالاً با دیدن این ابزار یاد نرمافزار Paint در ویندوز میافتید! با استفاده از این ابزار، میتوانید خطوطی را در استوری خود بکشید یا به صورت دستنویس متنی را بر روی استوری خود بنویسید. این قابلیت به شما کمک میکند تا از چندین نوع قلم استفاده کنید و سایز آن را از خیلی ریز تا خیلی بزرگ تغییر دهید.
استفاده از قابلیت Text
یکی از قابلیتهای بسیار کاربردی که در این قسمت از آموزش استوری اینستاگرام در نظر داریم بررسی کنیم، قابلیت Text یا متن است. اگر به استوریهای فالوئرهای خود دقت کنید، قطعاً هزاران استوری را مشاهده خواهید کرد که در کنار عکس، متنی را نیز نوشتهاند! این کار با استفاده از ابزار Text انجام میشود. با استفاده از این ابزار، میتوانید متن معمولی را بنویسید یا با استفاده از کاراکتر @، یک کاربر را منشن کنید. همچنین با استفاده از کاراکتر #، میتوانید یک هشتگ در استوری خود قرار دهید یا با استفاده از بخش استیکرها، استیکر Mention را انتخاب کنید.
-
استوری خود را منتشر کنید!
در مرحله آخر آموزش استوری اینستاگرام به بخش اشتراکگذاری و انتشار استوری میپردازیم. پس از ویرایش استوری خود به دلخواه و تناسب با نیاز و سلیقه خود، اکنون زمان آن رسیده است که استوری را به اشتراک بگذارید. دو راه برای اشتراکگذاری استوری وجود دارد:
“Send to” (ارسال به): با استفاده از این گزینه میتوانید استوری خود را با تمامی فالوئرهای خود به اشتراک بگذارید و نمایش دهید. با انتخاب این گزینه، تنها افرادی که آنها را مخفی کردهاید قادر به دیدن استوری شما نخواهند بود، اما سایر فالوئرهایتان قادر به مشاهده استوری خواهند بود.
“Close Friends” (دوستان نزدیک): با استفاده از این گزینه میتوانید استوری خود را فقط برای کاربران خاصی نمایش دهید. در مقاله آموزش استوری اینستاگرام به بررسی دقیق کلوزفرند پرداختهایم و گفتهایم که میتوانید لیست افرادی که میخواهید استوری را برای آنها نمایش دهید را شخصیسازی کنید و افراد جدیدی را به آن اضافه کنید. با انتخاب این گزینه، استوری شما فقط برای کاربرانی که در لیست دوستان نزدیک شما قرار دارند، قابل مشاهده خواهد بود و بجای رنگ قرمز در اطراف استوری، با رنگ سبز نشان داده میشود. برای انجام این کار، کافی است به جای گزینه “Send to” روی “Close Friends” کلیک کنید.
با استفاده از این دو گزینه، میتوانید استوری خود را به کاربران نمایش داده و بازخورد آنها را دریافت کنید.
-
تعامل خود را با فالوورهایتان افزایش دهید!
یک مسئله بسیار مهم که در اینستاگرام وجود دارد، اما گاهاً به آن توجه کافی نمیشود، میزان تعامل کاربران با صفحه است. موفقیت بازاریابی شما در اینستاگرام به طور کامل به تعامل کاربران وابسته است. هر چه کاربران بیشتر با صفحه شما تعامل داشته باشند، اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت و میزان فروش شما نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت. بهتر است استوریهایی در اینستاگرام منتشر کنید که کاربران را به چالش بکشید و آنها را به دایرکت هدایت کنید.
به عنوان مثال، میتوانید از آنها بخواهید نظر یا پیشنهاد خود را در مورد چیزی بیان کنند و به عنوان پاداش، کد تخفیفی از شما دریافت کنند. در اینجا لازم است کمی خلاقیت به خرج دهید. به عنوان مثال، اگر صفحه شما کمتر از ۱۰,۰۰۰ فالوور دارد و میخواهید لینکی را به کاربران ارائه دهید، میتوانید از آنها بخواهید برای دریافت لینک صفحه موردنظر روی استوری ریپلای (پاسخ) بزنند. با این روش میتوانید تعامل صفحه خود را افزایش داده و ارتباط بیشتری با کاربرانتان برقرار کنید.
لازم به ذکر است که اگر کاربران به استوری شما پاسخ دهند، پیام آنها در بخش دایرکت ظاهر میشود و شما به راحتی میتوانید از همین طریق پاسخی برای آنها ارسال کنید.
پاسخها به صورت زیر به شما نمایش داده میشوند:
شما میتوانید پاسخی ارسال کنید، اموجی قلب بفرستید یا حتی با دوبار کلیک بر روی پیام کاربران آن را لایک کنید.
-
استوریهای خود را آنالیز کنید!
در مرحله آخر آموزش استوری اینستاگرام قصد داریم به مهمترین بخش استوری، یعنی آنالیز استوری اینستاگرام بپردازیم. مهمتر از محتوای استوری این است که بدانید کاربران چقدر با استوری شما تعامل برقرار کردهاند! در واقع برای آن که بتوانید علاقه کاربران را شناسایی کنید تا استراتژی خوبی برای تولید استوری تدوین کنید، باید استوریهای خود را آنالیز کنید. شما در هر زمان (حتی بعد از ناپدید شدن استوری پس از ۲۴ ساعت) میتوانید تعداد بازدید و حتی بازدیدکندگان استوری را ببینید. اگر از حساب تجاری اینستاگرام استفاده میکنید، insights اینستاگرام اطلاعات بسیار خوبی در اختیار شما قرار میدهد.
البته اگر به اطلاعات خیلی دقیق نیاز دارید، باید از ابزارهای دیگری استفاده کنید؛ اگر چه insights اینستاگرام اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار میدهد اما برای کسبوکارهای بزرگ کافی است. با استفاده از insignts شما میتوانید تعداد کلیک بر روی منشنها یا هشتگهای اینستاگرام را اندازهگیری کنید.
مقالات پیشنهادی سایت پک فالوور به شما کاربر عزیز
سایز استوری، پست و ریلز در اینستاگرام باید چقدر باشد؟
آموزش گذاشتن پست در استوری اینستاگرام و تعامل بیشتر
تمام آنچه باید در مورد استوری اینستاگرام بدانید
چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟
صفر تا صد آموزش تنظیمات استوری اینستاگرام
نتیجهگیری
استفاده از استوری اینستاگرام به شما کمک میکند تا بتوانید تعامل صفحه خود را تا حد زیادی افزایش دهید. در این مقاله به آموزش استوری اینستاگرام پرداختیم تا بتوانید از قابلیتهای آن به درستی استفاده و تعامل صفحه خود را افزایش دهید.
اکنون شما بگویید! به عنوان مدیر یک صفحه اینستاگرامی، به نظرتان کدام قابلیتها در استوری اینستاگرام باعث افزایش تعامل صفحه میشوند؟ در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.