7 راه افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام | پک فالوور
7 راه افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام
5/5 - (48 امتیاز)

اینستاگرام به عنوان اصلی‌ترین شبکه بازاریابی آنلاین برای مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی شناخته می‌شود. تعداد پرسنل مشتریان یک کسب‌وکار در اینستاگرام به عنوان یک شاخص مهم، تأثیر مستقیم در حجم فروش آن کسب‌وکار دارد. به طور ساده، هر چه تعداد فالوورهای واقعی یک کسب‌وکار در اینستاگرام بیشتر باشد، این کسب‌وکار فرصت بهتری برای افزایش فروش و جذب مخاطبان دارد.

یکی از مسائل حیاتی برای کسب‌وکارهای حاضر در اینستاگرام، درک و مدیریت تعامل کاربران است. هرچه تعامل کاربران بیشتر باشد، شانس کسب‌وکار برای جلب مشتریان بیشتر افزایش می‌یابد. به عنوان مدیر یک کسب‌وکار آنلاین، احتمالاً به دنبال راه‌هایی برای افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام هستید. در این مقاله، ما قصد داریم ۷ راه موثر برای افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

 افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام

مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید تعداد مشتریان و فروش شما بیشتر شود؟ همچنین برای افزایش فروش می‌خواهید از روش افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام استفاده کنید؟ پس همراه ما باشید تا سراغ اصل مطلب برویم!

 افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام

  1. رفتار فالوورهای خود را دنبال کنید!

رفتار فالوورهایتان چگونه است؟ دنبال کردن فالوورهای خود با پیروی از رفتار آن‌ها تفاوت کاملی دارد! دنبال کردن فالوورها به معنای دنبال کردن حساب آن‌هاست، اما پیروی از رفتار فالوورها به معنای پاسخگویی به نیازهایشان است. اگر مخاطبان شما زیر پست‌هایتان سؤال می‌پرسند، حتماً زمان کافی را برای پاسخ به سؤالاتشان اختصاص دهید و تمام سؤالات را جواب دهید. اگر از طریق Direct Message مشاوره می‌خواهند، آن‌ها را راهنمایی کنید و سپس محصولات یا خدماتتان را به آن‌ها پیشنهاد دهید.

علاوه بر این، اگر زمان بیشتری دارید، به صفحه آن‌ها سر بزنید، یک یا دو پست از پست‌هایشان را لایک کنید و در پایان یک کامنت مرتبط زیر یکی از پست‌هایشان بگذارید. این همه امکانات با استفاده از ربات‌های اینستاگرام ممکن است، اما اگر به صورت دستی این کار را انجام دهید، تعامل کاربران به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال، ربات‌های اینستاگرام تنها قادر به ارسال یک کامنت مشخص (معمولاً کامنت‌های تبلیغاتی) زیر پست‌ها هستند، اما اگر به صورت دستی کامنت بگذارید، می‌توانید یک کامنت مرتبط با آن پست درج کنید.

به راحتی می‌توانید کامنتی که با محتوای پست مرتبط است، بنویسید. حتی اگر از یک کاربر دعوت به دنبال‌کردن صفحه اینستاگرام خود نکنید، اگر کامنت شما به پست آن کاربر مرتبط باشد، ممکن است به صفحه شما مراجعه کند و شما را دنبال کند.

افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام

تعامل بیشتر نیازمند به چالش کشیدن کاربران است! در واقع فقط با دعوت کاربران به دنبال کردن صفحه شما نمی‌توانید تعامل خوبی را بوجود آورید؛ باید بتوانید در تمامی پست‌هایتان کاربران را به چالش بکشید. به عنوان مثال، با انجام یک نظرسنجی از خلاقیت و نظر کاربران خود استفاده کنید و از آن‌ها بپرسید. شاید نیازی به استفاده از نظر کاربران برای مدیریت کسب‌وکارتان نباشد، اما می‌توانید کسب‌وکارتان را با توجه به نظرات کاربران مدیریت کنید! درک این موضوع کمی پیچیده شده است.

بگذارید ساده‌تر توضیح دهم! منظورمان از این جمله این است که شما باید فعالیت‌ها، سرویس‌ها و خدماتتان را با توجه به علاقه کاربران انجام دهید؛ به عنوان مثال، اگر قصد تولید محتوا برای اینستاگرام دارید و می‌خواهید به سوالات کاربران در قالب ویدئو پاسخ دهید، باید به سوالاتی که بیشتر از شما پرسیده شده‌اند پاسخ دهید! اگر تمرکز خود را بر روی پاسخ به سوالات کمتری که کاربران پرسیده‌اند قرار دهید، قطعاً تعامل خوبی نخواهید داشت. با استفاده از ابزارهای مختلف اینستاگرام می‌توانید به راحتی فعالیت‌هایتان را آسان‌تر کنید.

برای مثال، با استفاده از ابزار Question در استوری می‌توانید از نظرات کاربرانتان بهره‌برداری کنید. جالب است بدانید در استوری، تعامل کاربران بسیار بیشتر از پست‌ها است! به عنوان مثال، تعداد کامنت‌های کاربران در زیر پست‌ها بسیار کمتر از پاسخ‌های کاربران در ابزار Question است.

ابزار Question در استوری اینستاگرام

تعامل از طریق دایرکت اینستاگرام

بسیاری از کاربران از طریق دایرکت با شما ارتباط برقرار می‌کنند که اگر حجم پیام‌های آن‌ها زیاد باشد، شاید نتوانید به همۀ آن‌ها پاسخ بدهید یا پاسخ‌گویی زمان زیادی از شما بگیرد! استفاده از پاسخ سریع اینستاگرام (Quick Replies) به شما کمک می‌کند تا بتوانید پاسخ‌هایی را آماده کنید و در هنگام گفتگو با کاربران از طریق دایرکت، از پاسخ‌های سریع استفاده کنید. بسیاری از کاربران سوالات مشترکی از شما می‌پرسند یا تنها قصد تشکر دارند؛ کافی است یک پیام آماده برای پاسخ به آن‌ها تهیه کنید و برای کاربرانی که قصد تشکر از شما دارند، پیام مربوط به آن را ارسال کنید.

با این کار تعامل کاربران افزایش پیدا می‌کند؛ البته توجه داشته باشید که پاسخ‌ شما مصنوعی نباشد تا کاربران حس رضایت کامل نسبت به پاسخ‌گویی شما پیدا کنند. هدف ما از پاسخ‌های آماده، برقراری ارتباط با کاربران در کمترین زمان ممکن است؛ اگر بخواهید تنها انجام وظیفه کنید و یک پاسخ غیرصمیمی و نامرتبط به کاربر ارسال کنید، ممکن است تعامل کاربران نه تنها افزایش پیدا نکند، بلکه کمتر شود.

  1. در اینستاگرام سبک و استایل منحصر به فرد برند خود را داشته باشید!

هر کسب‌وکاری به دنبال معرفی برند خود به کاربران است! اگر مدیریت یک صفحه اینستاگرامی را برعهده دارید که می‌خواهید برندسازی کنید، از سبک و استایل اختصاصی خود استفاده کنید. مثلاً هر فرد چهره، صدا، پوشش و… خاص خود را دارد که شما افراد مختلف را با جزئیات همان فرد می‌شناسید! حال اگر کسب‌وکارها را به افراد مختلف تشبیه کنیم، هر کسب‌وکار باید استایل خاص خود را داشته باشد.

مثلاً کارمندان یک شرکت باید لباس فرم خاص خود را داشته باشند؛ البته منظور ما از لباس فرم صرفا کت‌وشلوار نیست! لباس فرم شما می‌تواند یک تیشرت با لوگوی کسب‌وکار شما باشد. هنگامی که کاربران با برند یک کسب‌وکار آشنا شده باشند، به راحتی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و این مسئله به افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام خود کمک زیادی می‌کند.

اگر به صفحه دیجی‌کالا در اینستاگرام سر بزنید، متوجه تعداد زیاد کامنت‌های آن نسبت به رقبا می‌شوید؛ دلیل آن چیست؟ قطعاً دلیل آن شناخته‌تر بودن برند دیجی‌کالا نسبت به سایر رقیبان است که سبب افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام شده است.

از طرف دیگر بروز بودن عملکرد صفحه شما برای کاربران مهم است! اگر در یک زمینه خاص فعالیت می‌کنید، باید ترندهای جدید را در اختیار کاربران قرار دهید؛ مثلاً انتشار عکس‌های مد سال ۲۰۱۷ در سال ۲۰۱۹ کار چندان جالبی نیست و تعامل کاربران کاهش پیدا می‌کند. سعی کنید تصاویر مد و لباس همان سال و ماه را در همان زمان منتشر کنید تا کاربران تعامل بیشتری با شما داشته باشند. افزایش تعامل به معنای افزایش مشتری و افزایش مشتری به معنای افزایش فروش و درآمد کسب‌وکار اینترنتی شما است.

اگرچه اینستاگرام یک پلتفرم تصویری و ویدئویی است، اما نحوۀ نگارش متن نیز اهمیت زیادی دارد!

کاربران پس از دیدن تصاویر یا ویدئو، کدام بخش از پست را مشاهده می‌کنند؟ اگر تصاویر و ویدئو نظر کاربران را جلب کند، به سراغ کپشن آن می‌روند! حال اگر کپشن شما بتواند نظر آن‌ها را جلب کند، کاربران برای شما کامنت می‌گذارند و این مسئله به افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام کمک می‌کند. اما اگر کپشن شما جذاب نباشد، کاربران پست شما را لایک نمی‌کنند و برای شما کامنت نمی‌گذارند. همچنین، اگر در درازمدت کپشن‌های شما نتواند نظر آن‌ها را جلب کند، ممکن است شما را آنفالو کنند.

  1. استفاده از تبلیغات اسپانسر (Promote) اینستاگرام

تا چند سال پیش تبلیغات اینستاگرام به صورت دستی و از طریق صفحات مختلف انجام می‌شد، اما در یکی دو سال گذشته ابزار Promote به اینستاگرام اضافه شد که کمک زیادی به افزایش تعامل صفحات می‌کند. این ابزار که به شما کمک می‌کند تا بتوانید با پرداخت هزینه، پست‌های خود را به عنوان تبلیغات به میلیون‌ها کاربر نمایش دهید و آن‌ها را به صفحه خود منتقل کنید. با انتقال کاربران به صفحه خود، اگر محتوای بصری جذابی برای نمایش به کاربران داشته باشید، شما را دنبال کرده و با درج کامنت یا لایک کردن به افزایش تعامل صفحه شما کمک می‌کنند.

این ابزار همان بخش تبلیغات فیسبوک است و از زمانی که اینستاگرام توسط فیسبوک خریداری شد، بخش تبلیغاتی فیسبوک و شبکه اینستاگرام ادغام شده است؛ با فعال شدن Promote اینستاگرام، فرصت بسیار خوبی برای افزایش تعامل صفحات مختلف به وجود آمد. یادتان نرود ابزار Promote تنها یکی از رسانه‌های افزایش تعامل کاربران است؛ شما از کانال‌های دیگری نظیر سایت، صفحات مختلف اینستاگرام، ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی دیگر مثال توئیتر و… برای افزایش تعامل صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید.

اگر نیاز به خدمات تبلیغات اسپانسر اینستاگرام دارید، می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

  1. نحوه خرید از کسب‌وکار خود را با استفاده از استوری اینستاگرام به کاربران بیاموزید!

بسیاری از کاربران به محصول یا خدمات کسب‌وکار شما نیاز دارند اما نمی‌دانند چگونه باید محصول شما را خریداری کنند! در صفحاتی که نحوه خرید از کسب‌وکارشان برای کاربران مشخص نیست، بخش بزرگی از مشتریان خود را از دست می‌دهند. ابزار استوری اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید نحوه خرید از سایت را مرحله به مرحله، به کاربران نمایش دهید. می‌توانید آموزش خرید از سایت را با تهیه یک ویدئو یا چندین اسکرین‌شات به کاربران نمایش دهید! پس از درج استوری، آن را در بخش Highlights قرار دهید تا برای همیشه در دسترس کاربران باشد.

اگرچه ویدئوی استوری بسیار کوتاه (۱۵ ثانیه) است، اما توجه داشته باشید که این موضوع به شما کمک می‌کند تا به صورت خلاصه به کاربران آموزش دهید تا حوصله آن‌ها سر نرود؛ همچنین، می‌توانید به تعداد دلخواه ویدئو بگذارید! به عبارتی، اگر ویدئوی شما ۱۵۰ ثانیه است، می‌توانید ده ویدئوی ۱۵ ثانیه‌ای در استوری خود قرار دهید.

در استوری‌های خود از داستان‌های جذاب استفاده کنید! مثلاً می‌توانید به جای کلمه “راهنمای خرید” از کلمه “سفرِ خرید” استفاده کنید. با این کار توجه مخاطبان شما جلب می‌شود و می‌توانید نحوه خرید محصول یا خدمات کسب‌وکارتان را به آن‌ها آموزش دهید. همیشۀ سعی کنید از داستان‌ها و کلمات جذاب برای نمایش استوری به کاربران استفاده کنید تا تعامل آن‌ها افزایش بیشتری پیدا کند.

  1. آنالیز لینک‌های موجود در صفحه اینستاگرام

یکی از چالش‌های بزرگ اینستاگرام برای کسب‌وکار این است که نمی‌توان در آن لینک‌های قابل کلیک قرار داد. در شبکه‌های اجتماعی دیگر شما به راحتی می‌توانید لینک موردنظر خود را به صورت زنده و قابل‌ کلیک درج کنید و کاربران به راحتی بر روی آن کلیک کنند؛ با کلیک کاربران بر روی لینک وارد صفحه موردنظر شما می‌شوند. در بازاریابی اینترنتی، اهداف مختلفی وجود دارد که در هر کدام از آنها، آنالیز لینک‌ها از مهم‌ترین فاکتورهای آن است. اما در اینستاگرام، امکان درج لینک تنها به دو بخش محدود می‌شود:

  • درج لینک در بیوی اینستاگرام؛ این نوع لینک هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و می‌توان آن را بر روی اکانت‌های پرایوت، معمولی و تجاری درج کرد.
  • درج لینک در استوری؛ این نوع لینک تنها برای اکانت‌های تجاری که بالای ۱۰K فالوور دارند، قابل قرار دادن است.

عدم قابلیت درج لینک

عدم قابلیت درج لینک آن را به یک محیط لذت‌بخش برای کاربران تبدیل کرده است؛ چون صاحبان کسب‌وکار نمی‌توانند تبلیغات خود را به صورت مستقیم به کاربران نمایش دهند. با این وجود اینستاگرام بهترین شبکه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ایران است و افراد زیادی با استفاده از آن پرسونای مشتری کسب‌وکار خود را جذب می‌کنند.

آیا می‌خواهید از تاثیر مثبت اینستاگرام در کسب‌وکار خود استفاده کنید، باید بدانید راه موفقیت این است که با وجود محدودیت‌ها کار کنید؛ یعنی اگر می‌خواهید با استفاده از اینستاگرام کسب‌وکار خود را به سودآوری بالا برسانید، باید از امکانات محدودی که اینستاگرام در اختیار شما قرار داده است، استفاده کنید.

آنالیز لینک ها

مهم‌ترین مسئله در استفاده از لینک‌ها، آنالیز لینک‌ها است! یعنی بدانید بر روی هر لینک چند بار کلیک شده است و از این تعداد کلیک چند نفر به مشتری تبدیل می‌شوند. نحوه استفاده از لینک‌ها کاملاً به استراتژی بازاریابی، تعداد فالوورها، نوع کسب‌وکار و… بستگی دارد؛ مثلاً صفحه‌ای که زیر ۱۰K فالوور دارد، باید از لینک بیو استفاده کند اما کسب‌وکاری که بالای ۱۰K فالوور دارد، به راحتی می‌تواند لینک خود را در استوری قرار دهد.

برای آنالیز لینک‌ها کافی است از یک ابزار کوتاه‌کننده لینک که قابلیت آنالیز دارد استفاده کنید. یک سرویس حرفه‌ای، کاربردی و قدرتمند به نام goo.gl وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا لینک‌های خود را کوتاه کنید و در صفحه اینستاگرام خود درج کنید. همچنین، می‌توانید لینک کوتاه شده خود را در پایان محتوای پست‌ها قرار دهید. این کار باعث می‌شود کاربرانی که از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می‌کنند، بتوانند آن را در مرورگر گوشی همراه خود تایپ کنند.

همچنین، کاربران دسکتاپ (کاربرانی که با استفاده از لپ‌تاپ یا کامپیوتر به سایت اینستاگرام مراجعه می‌کنند) نیز به راحتی می‌توانند لینک موجود در پایان محتوای هر مطلب را در صفحه جدیدی از مرورگر خود کپی کنند و از آن صفحه بازدید کنند.

یک نکته!

بسیاری از کاربران اینستاگرام از اپلیکیشن گوشی همراه استفاده می‌کنند؛ اگر بخواهند بر روی لینک کلیک کنند، آن را در مرورگر گوشی همراه خود باز می‌کنند. بنابراین باید توجه داشته باشید صفحه لینکی که در پیج اینستاگرام خود قرار می‌دهید، باید کاملاً واکنش‌گرا بوده تا در گوشی همراه نمایش درستی داشته باشد. اگر صفحه درج شده به درستی در گوشی همراه نمایش داده نشود، کاربران آن صفحه را می‌بندند و مشتریان زیادی را از دست خواهید داد.

  1. ایجاد فروشگاه در اینستاگرام و افزایش فرصت فروش محصول با برچسب خرید

یکی از قابلیت‌های اخیراً به اینستاگرام افزوده شده است، قابلیت ایجاد فروشگاه در اینستاگرام است! اگر شما در فیسبوک یا Shopify فروشگاهی فعال دارید، می‌توانید محصولات خود را به صورت مستقیم در اینستاگرام به فروش برسانید. با این امکان، تعامل کاربران افزایش می‌یابد و همچنین پرسونای مشتری و فروش شما نیز افزایش می‌یابد. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید به راحتی کسب‌وکار اینترنتی خود را تحول دهید. در اینستاگرام، کاربران به محتوای غنی بسیار اهمیت می‌دهند.

بنابراین، اگر می‌خواهید برای محصول خود بازاریابی کنید، ابتدا باید به کاربران محتوای خوبی ارائه دهید. به عنوان مثال، درباره تأثیر آن محصول در کار یا زندگی افراد صحبت کنید و در نهایت محصول خود را معرفی کنید. این روش به افزایش فروش محصولات شما کمک زیادی می‌کند و می‌توانید محصول خود را به صورت مستقیم از طریق اینستاگرام به فروش برسانید. اگر تنها تصاویری از محصول خود منتشر کنید و یک لینک خرید برای کاربران قرار دهید، میزان فروش شما بسیار کم خواهد بود.

بهتر است ابتدا کاربران را درباره تأثیر آن محصول راهنمایی کنید و حس خرید آن‌ها را تحریک کنید. سپس به آن‌ها بگویید که اگر به این محصول نیاز دارند، می‌توانند از کسب‌وکار اینترنتی شما آن محصول را تهیه کنند.

استفاده از یک روش روان‌شناختی؛ هدیه دادن به مشتریان و کاربران فعال

یک آمار خیره‌کننده!

تاکنون فکر کرده‌اید که چه تعداد از کاربران برای خرید محصول بر روی لینک برچسب خرید کلیک می‌کنند؟ بیش از ۹۰ میلیون کاربر فعال در ماه! این تعداد در حالی است که تنها تعداد محدودی از صفحات اینستاگرام برچسب خرید را بر روی پست‌های خود فعال کرده‌اند. بنابراین فعال‌سازی تگ خرید بر روی محصولات صفحه اینستاگرام یک شانس بسیار بزرگ برای افزایش فروش کسب‌وکارهای اینترنتی است.

  1. استفاده از یک روش روان‌شناختی؛ هدیه دادن به مشتریان و کاربران فعال

در موارد قبلی، بیشتر به ابزارهایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، پرداختیم. اما چرا از اصول روان‌شناختی کاربران استفاده نکنیم؟ همه ما به عنوان انسان‌ها از دریافت هدیه خوشحال می‌شویم. پس چرا نتلاش نکنیم تا به کاربران خود هدیه دهیم و اعتماد آن‌ها را برای خرید محصولات یا خدمات جلب کنیم؟ این رویکرد به تقویت تعامل کاربران و افزایش حس مثبت آن‌ها مربوط می‌شود؛ شما می‌توانید یک حس خوب را در کاربران تقویت کنید.

در واقع، باید به مخاطبان خود نشان دهید که ارزشمند هستند! به عنوان مثال، می‌توانید محصول ویژه خود را به ازای منشن کردن دوستان توسط کاربران و قرار دادن بنر محصول در صفحه خود به یک یا چند نفر از آن‌ها به صورت قرعه‌کشی هدیه دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا محصول خود را تبلیغ کنید و همچنین تعامل کاربران را به شدت افزایش دهید.

ارسال پیامک تکی و انبوه از طریق اینترنت (آموزش کامل)

روش اجرای یک مسابقه در اینستاگرام

روش اجرای یک مسابقه در اینستاگرام بستگی به نوع کسب‌وکار شما و پرسونای مشتری دارد، اما به طور کلی می‌توانید یک مسابقه موفق راه‌اندازی کنید. تلاش کنید مسابقه اینستاگرامی خود را از طریق روش‌های دیگر نیز به مخاطبان اطلاع‌رسانی کنید تا آن‌ها را به صفحه اینستاگرام خود هدایت کنید. همچنین باید از تمامی امکانات اینستاگرام بهره‌برداری کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید از ویدئو، عکس، استوری، لایو، IGtv و سایر ابزارها استفاده کنید تا مسابقه را معرفی کنید، شرایط و نحوه برگزاری، قرعه‌کشی و تحویل جایزه را توضیح دهید. در زمان قرعه‌کشی نیز، می‌توانید از قابلیت لایو اینستاگرام استفاده کنید تا کاربران به طور کامل به شما اعتماد کنند. همچنین، می‌توانید لایو خود را به IGtv انتقال دهید تا کاربران در مسابقات آینده از صحت برگزاری مسابقات قبلی مطمئن شوند.

انتخاب هدیه مناسب برای فروشگاه تان

انتخاب هدیه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و باید متناسب با پرسونای مشتری باشد؛ مثلاً اگر صفحه شما مربوط به فروشگاه گوشی همراه است، می‌توانید یک گوشی همراه یا لوازم جانبی آن نظیر هنزفری هدیه بدهید. همچنین هدیه دادن یک کیف پول در صفحه‌ فروشگاه گوشی همراه با توجه به پرسونای مشتری اصلاً کار درستی نیست و سطح کیفیت مسابقه و میزان تعامل کاربران را در آن کاهش می‌دهد.

مقالات پیشنهادی سایت پک فالوور به شما کاربر عزیز

چگونه یک مسابقه اینستاگرامی موفق برای برندسازی کسب‌وکار اینترنتی برگزار کنیم؟

بهترین روش برگذاری مسابقه اینستاگرامی موفق

تعامل راز موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

۸ تکنیک کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام

نتیجه‌گیری

در سال‌های گذشته، تعامل کاربران با اینستاگرام به معنای دنبال کردن و لایک کردن پست‌ها بود. اما در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، این تعریف کامل نبود. در حال حاضر، اینستاگرام ابزاری به نام “ذخیره پست” را به ارمغان آورده است که به کاربران امکان می‌دهد پست‌های مورد علاقه خود را ذخیره کرده و بعداً آن‌ها را مشاهده کنند. با اضافه شدن امکانات جدید به اینستاگرام، تعریف تعامل کاربران کمی پیچیده‌تر شده است و به میزان ارتباط کاربران با صفحه شما مرتبط می‌شود.

به عبارت دیگر، تعامل کاربران با صفحه شما نشان می‌دهد که چقدر صفحه شما را مشاهده می‌کنند، همچنین اینستاگرام میزان علاقه کاربران به صفحه شما و میزان تعامل با آن را اندازه‌گیری می‌کند. هر چه تعامل کاربران با صفحه شما بیشتر باشد، صفحه شما از تعامل بیشتری برخوردار خواهد بود. بنابراین، باید سعی کنید به طور منظم پست‌های صفحه اینستاگرام خود را منتشر کنید و با استفاده از روش‌های ارائه شده در این مقاله، تعامل کاربران خود را افزایش دهید.

شما از چه راه‌کاری برای افزایش تعامل کاربران استفاده می‌کنید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا این مقاله‌ را کامل‌تر کنیم.

پیام بگذارید