آموزش تصویری پین کردن پست در اینستاگرام | پک فالوور
آموزش پین کردن پست در اینستاگرام
5/5 - (47 امتیاز)

آموزش پین کردن پست در اینستاگرام – تا به حال پیش آمده است که در اینستاگرام، پستی که منتشر کرده‌اید را آنقدر دوست داشته باشید که دلتان نخواهد پست جدیدی منتشر کنید؟ گاهی ممکن است یک پست آنقدر به ما حس خوبی بدهد که دوست داشته باشیم تا ابد در صدر صفحه اینستاگرام‌مان باشد؛ اما همیشه با انتشار پست‌های جدید، محتواهای قدیمی پایین و پایین‌تر می‌روند و در نهایت، فراموش می‌شوند!

قابلیت پین پست اینستاگرام، یکی از امکانات جدید این پلتفرم برای کاربران است. با استفاده از این امکان جدید، می‌توانید پست‌های مهم و ارزشمند قدیمی را بالاتر از تمامی پست‌های جدید قرار دهید، بدون آن‌که مجددا آن‌ها را منتشر کنید.

شما با کمک پین کردن پست اینستاگرام که پست‌هایی که دوست دارید را به بازدیدکنندگان صفحه نشان دهید. با این کار، می‌توانید کنترل بیشتری روی صفحه خود داشته باشید. اینستاگرام، با ارائه این امکان جدید، دست کاربران را برای شخصی‌سازی صفحه خودشان بازتر می‌گذارد. برای آشنایی با مزایای این قابلیت و نحوه استفاده از آن، ما مقاله آموزش پین کردن پست در اینستاگرام را نشر داده ایم پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مزایای قابلیت پین کردن پست اینستاگرام

هر قابلیت جدیدی که به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام اضافه می‌شود، در راستای تجربه بهتر کاربران در استفاده از این پلتفرم‌هاست. قابلیت پین پست اینستاگرام، یکی از جدیدترین امکاناتی است که شرکت متا به این نرم افزار اضافه کرده است. با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید هر پستی که دوست دارید را بدون توجه به زمان انتشار آن، پیش از باقی پست‌ها نمایش دهید. پین پست اینستاگرام، چندین مزیت مهم دارد، از جمله:

  • نمایش پست‌های مهم مانند معرفی صفحه، تبلیغات، محصولات جدید و… در صدر صفحه
  • استفاده جهت افزایش بازدید پست‌های قدیمی که پیش از جذب فالوور منتشر کرده‌اید
  • کاربرد برای نمایش پست‌ها و Reelهایی که به نظرتان بهتر شما را معرفی می‌کنند
  • نمایش محتواهای ارزشمند و جذاب‌تر پیش از باقی پست‌ها
  • احتمال دیده شدن پست‌های قدیمی در قسمت اکسپلور اینستاگرام
  • شخصی‌سازی کردن صفحه و ساخت تم‌های جذاب برای آن

با توجه به مزایایی که پین پست اینستاگرام دارد، بهتر است با این روش آشنا شوید تا از آن به بهترین نحو استفاده کنید. توجه داشته باشید که اینستاگرام، تمام قابلیت‌های خود را در راستای افزایش تعامل کاربران با یکدیگر توسعه می‌دهد، بنابراین برای کاربرد موثر، باید با روش‌های اصولی کاربرد آن‌ها آشنا شوید. پین کردن پست بنابر سلیقه شخصی، هیچ تاثیری روی افزایش تعامل نخواهد داشت؛ اگر به دنبال افزایش بازدید با استفاده از این روش هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چگونه پست خود را پین کنیم؟

سوالی که در ابتدای راه پیش می‌آید این است که پین کردن پست اینستاگرام چگونه انجام می‌شود؟ راه انجام این کار بسیار ساده است. اولین نکته این است که برای استفاده از این قابلیت، حتما می‌بایست از جدیدترین نسخه اینستاگرام استفاده کنید. همچنین بهتر است برنامه‌ای که نصب کرده‌اید، نسخه رسمی اینستاگرام باشد. انواع نسخه‌های غیررسمی مانند اینستاگرام فارسی، ممکن است از آپدیت‌ها پیروی نکنند و به این زودی‌ها نتوانید از امکانات جدید بهره‌مند شوید.

آموزش پین کردن پست در اینستاگرام

برای پین کردن هر پستی که دوست دارید در ابتدای صفحه اینستاگرامتان نمایش داده شود، روی آن پست بروید. سپس روی سه نقطه گوشه سمت راست بالا بزنید تا منو تنظیمات پست برایتان نمایش داده شود.

انتخاب گزینه پین پست اینستاگرام

از این قسمت، Pin to your profile را انتخاب کنید تا پست مورد نظر بالاتر از تمامی پست‌ها سنجاق شود. توجه داشته باشید که اگر پست دیگری را پین کنید، مجددا به ابتدای صفحه خواهد رفت و پست پین شده قبلی، به عنوان مورد دوم در صفحه شما قرار می‌گیرد.

محدودیت پین کردن پست‌ها

بهتر است بدانید که پین کردن پست در اینستاگرام، محدودیت‌هایی دارد. به این معنا که شما نمی‌توانید تمام پست‌ها را در حالت پین قرار دهید! از میان تمام پست‌هایی که در یک صفحه وجود دارند، تنها می‌توانید سه مورد را برای پین کردن انتخاب کنید. این پست‌ها می‌توانند شامل عکس، ویدئو یا Reel باشند. به همین دلیل بهتر است در انتخاب پست‌ها برای پین کردن توجه کنید و بهترین موارد را متناسب با شرایط انتخاب کنید.

ممکن است پیج شما، شخصی باشد و این انتخاب تاثیر زیادی روی تعامل صفحه نداشته باشد. اما در صفحات مربوط به کسب و کار، پست‌هایی که پین می‌کنید، اهمیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند روی افزایش فروش بسیار موثر باشند.

نقش پین کردن پست اینستاگرام در افزایش بازدید

آموزش پین کردن پست در اینستاگرام

پست‌هایی که در ابتدای صفحه قرار دارند، بیشتر در معرض دید کاربران هستند. این پست‌ها بازدید، لایک و کامنت بیشتری می‌گیرند. پین کردن پست‌های قدیمی می‌تواند باعث شود که این پست‌ها هم به اندازه محتواهای جدید دیده شوند. ممکن است شما پستی با محتوای عالی را ۲ سال قبل منتشر کرده باشید، با این حال چون در آن دوران دنبال کننده زیادی نداشتید، پستتان بازدید کمی گرفته باشد. با قابلیت پین پست، می‌توانید این پست‌ها را بدون انتشار مجدد، دوباره به کاربران نمایش دهید.

بهتر است پین پست را در مواقعی انجام دهید که می‌دانید قرار است صفحه شما بازدید خوبی داشته باشد؛ مثلا وقتی سفارش تبلیغ داده‌اید، افراد زیادی وارد صفحه شما می‌شوند. در این شرایط، پست‌هایی که می‌خواهید بازدید بگیرند را پین کنید. نکته بعدی این است که پین پست اینستاگرام، می‌تواند باعث نمایش پست‌های قدیمی شما در صفحه اکسپلور شود. بنابراین فقط پست‌ها و محتواهای جدید نیستند که شانس نمایش در صفحه سرچ را دارند.

کدام پست‌ها برای پین کردن مناسب هستند؟

یکی از دغدغه‌های مهم برای استفاده از قابلیت پین پست اینستاگرام، این است که کدام پست‌ها ارزش پین شدن را دارند؟ همانگونه که پیشتر هم گفتیم، برای انتخاب محتوایی که قرار است در بالاترین قسمت صفحه قرار داشته باشد، نمی‌توان تنها بر اساس سلیقه شخصی عمل کرد. برای این کار، باید حتما طبق موضوع صفحه عمل کنید. همچنین همواره محتواهای خاصی وجود دارند که کاربران به خواندن آن‌ها علاقمند هستند؛ برای پست‌هایی که پین می‌کنید، می‌توانید از محتواهای زیر استفاده کنید:

۱- پین پست معرفی پیج در اینستاگرام

آموزش پین کردن پست در اینستاگرام

یکی از محتواهایی که باعث می‌شود کاربران جذب یک صفحه شوند، معرفی پیج و کسب و کار است. اگر در صفحه خود کار بلاگری انجام می‌دهید، بهتر است یک بیوگرافی کوتاه در قالب یک پست از خودتان بنویسید و آن را پین کنید. همچنین اگر در صفحه خود به فروش محصول یا خدمات خاصی می‌پردازید، می‌توانید نحوه شروع و رشد کسب و کارتان را در پست‌های پین اینستاگرام توضیح دهید. با این کار، افراد در بدو ورود به صفحه اطلاعات لازم را درباره شما دریافت می‌کنند و راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.

جلب اعتماد، در نهایت موجب افزایش دنبال‌کنندگان، بالارفتن تعامل از طریق لایک و کامنت و افزایش فروش در صفحات مربوط به کسب و کار خواهد شد.

۲- پست‌های تبلیغاتی برای پین موقت

پین کردن پست‌های تبلیغاتی

یکی از محتواهایی که افزایش بازدید آن‌ها اهمیت دارد، پست‌های تبلیغاتی هستند. اگر جزو افرادی باشید که دنبال‌کنندگان زیادی دارند، می‌توانید صفحات دیگر را در پیج خود تبلیغ کنید. برخی صفحات، بر اساس میزان بازدیدی که پست تبلیغاتی می‌گیرد به شما پول می‌پردازند. به همین دلیل می‌توانید با پین کردن پست، میزان درآمد خود از راه تبلیغات را افزایش دهید. با این حال توصیه ما این است که به هیچ وجه چنین پست‌هایی را به صورت طولانی در حالت پین نگه ندارید. مخاطبان وقتی یک صفحه تنها روی تبلیغ تمرکز داشته باشد، از آن دلزده می‌شوند و احتمال ریزش دنبال‌کنندگان بالا می‌رود.

۳- پین کردن دوره‌ای محتواهای قدیمی

در صفحات فعال، پست‌های قدیمی زیادی وجود دارند که اغلب توسط دنبال کنندگان جدید دیده نمی‌شوند. پیش از اضافه شدن قابلیت پین کردن به اینستاگرام، برخی پیج‌ها، پست‌های قدیمی ارزشمند خود را دوباره منتشر می‌کردند تا توسط مخاطبان جدید هم دیده شوند؛ این روش، بازدیدهای قبلی را از بین می‌برد و تنها بازدیدهای جدید روی پست ثبت می‌شدند. با استفاده از قابلیت پین کردن، دیگر نیازی به بازنشر پست‌ها ندارید. با استفاده از این امکان می‌توانید به صورت دوره‌ای، پست‌های قدیمی خود را پین کنید تا مخاطبان جدید هم آن‌ها را ببینند.

این روش، باعث می‌شود که بازدیدهای قبلی هم حفظ شوند و در عین حال، بازدیدهای جدید هم به آن اضافه شوند. با انجام این کار، احتمال نمایش پست‌های قدیمی در صفحات سرچ بسیار بالا خواهد رفت.

۴- پین کردن محصولات خاص در صفحات فروشگاهی

پین کردن پست محصول

اگر از اینستاگرام به عنوان بستری برای فروش محصول استفاده کنید، احتمالا در برخی موارد دچار مشکل شوید. مثلا تصور کنید که یکی از محصولات قدیمی به دلیل اتمام موجودی تخفیف خورده است؛ این محصول را چطور باید از دیگر موارد موجود در صفحه متمایز کنید؟ یا به عنوان مثال، یکی از محصولات قبلی را مجددا شارژ کرده‌اید، اما نمی‌خواهید آن را دوباره پست کنید. در این شرایط هم قابلیت پین پست اینستاگرام به کمک شما می‌آید.

همچنین، اگر در صفحه خود محصول خاص و متمایزی دارید که دوست دارید کاربران بیشتری آن را ببینند، می‌توانید پینش کنید تا همیشه در دسترس باشد. این کار باعث افزایش بازدید و در نتیجه، بیشتر شدن فروش محصول خواهد شد.

۵-افزایش بازدید Reel ها با پین کردن

Reel، محتوای ویدویی نسبتا کوتاهی است که ابعاد آن به صورت تمام صفحه بوده و با اندازه‌های استاندارد پست‌های قدیمی اینستاگرام فرق دارد. هر کاربر، تنها یک بار این نوع محتوا را می‌بیند و به همین دلیل، افزایش بازدید آن با چالش‌هایی همراه است. یکی از راه‌هایی که می‌تواند روی بیشتر شدن بازدید Reels موثر باشد، این است که آن را بالای صفحه خود پین کنید تا کاربرانی که به صفحه شما سر می‌زنند، بتوانند آن را ببینند. با این کار علاوه بر بازدید، امکان بالا رفتن تعامل از راه لایک و کامنت هم وجود خواهد داشت.

۶- ساخت Header برای صفحه با پست‌های پین شده

یکی از ایده‌های جذاب که برای استفاده از قابلیت پین وجود دارد، این است که سه پست را به حالت به هم پیوسته طراحی کنید و آن‌ها را به عنوان تیتر صفحه خود به نمایش درآورید. این پست‌ها می‌توانند از رنگ خاص پیج شما استفاده کنند، شامل اطلاعات خاصی باشند یا تصویری از محصول و خدمات شما را به نمایش درآورند.

به عنوان مثال، اگر فعالیت شما در زمینه ترمیم مژه است، می‌توانید عکس یکی از کارهایتان را به صورت بزرگ، بالای صفحه قراردهید تا هنگام ورود کاربران جلب توجه کند. این کار باعث می‌شود که صفحه، نظم بیشتری پیدا کند، شخصی‌سازی شود و جذابیت بیشتری برای مخاطبان تازه وارد داشته باشد.

مقالات پیشنهادی سایت پک فالوور به شما کاربر عزیز

آموزش مخفی کردن تعداد لایک اینستاگرام + تصویری

گذاشتن پست در استوری اینستاگرام و تعامل بیشتر

آموزش اینستاگرام از سیر تا پیاز (مبتدی تا پیشرفته)

سخن آخر

اینستاگرام هر روز با افزودن قابلیت‌های جدید، سعی می‌کند که تجربه بهتری برای کاربران خود بسازد. قابلیت پین پست اینستاگرام، یکی از جدیدترین امکانات این پلتفرم است. با استفاده از این آموزش پین کردن پست در اینستاگرام ، شما می‌توانید پست‌هایتان را بدون در نظر گرفتن زمان انتشار آن‌ها، در ابتدای صفحه نمایش دهید. این روش، موجب افزایش بازدید محتواهای قدیمی و در نتیجه، بهبود تعامل صفحه شما خواهد شد.

با این حال، بهتر است در پین کردن پست‌های خود، نهایت دقت را به خرج دهید تا بتوانید بهترین استفاده را از این قابلیت داشته باشید. امیدواریم این مقاله از وبلاگ پک فالوور، در بهبود فعالیت‌های اینستاگرامی به شما کمک کند.

پیام بگذارید