مهم‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟ | پک فالوور
وظایف ادمین اینستاگرام
5/5 - (18 امتیاز)

اینستاگرام با ورود به دنیای ما، باعث شد در کنار سرگرمی، مشاغل مختلفی هم به وجود بیاید و در حال حاضر افراد بسیاری از طریق کسب و کار اینستاگرامی خود امرار معاش می‌کنند و برخی از آن‌ها توانسته‌اند به درآمدهای حیرت انگیزی هم دست پیدا کنند. یکی از مشاغل پردرآمد و جذاب در این رسانه، شغل ادمینی اینستاگرام است که افراد زیادی به آن علاقه دارند. سوالی که برای بسیاری از علاقمندان به این شغل وجود دارد این است که وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

در این مقاله مهم‌ترین وظایف یک ادمین پیج اینستاگرام را بررسی کرده‌ایم. در صورتی که شما هم تمایل دارید این شغل را انتخاب کنید و از طریق آن به درآمد برسید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. قبل از ادامه این مقاله هم پیشنهاد می‌کنم ویدیوی کوتاه زیر را مشاهده کنید تا خیلی سریع با وظایف یک ادمین آشنا شوید. البته در این مقاله خیلی مفصل‌تر به این موضوع پرداخت کرده‌ایم.

فهرست مطالب

وظایف ادمین اینستاگرام

به صورت کلی همین ابتدا بگوییم که وظایف ادمین اینستاگرام به نیاز کارفرما یا صاحب پیج بستگی دارد. برخی از ادمین‌ها باید کارهای پیچیده‌ای را انجام دهند و بعضی دیگر یک سری کار روتین و ساده را بر عهده دارند که شاید فقط ۲ ساعت از وقت آن‌ها را در طول روز بیرد. این نکته مهم هم اینجا بگوییم که هرچقدر ادمین بتواند کارهای مهم‌تری انجام دهد و وظایف بیشتری را بر عهده بگیرد، درامد بالاتری هم خواهد داشت. در ادامه، تمامی وظایفی که ممکن است بر عهده یک ادمین اینستاگرام باشد را توضیح داده‌ایم:

مهم‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

۱٫ انتشار محتوای پست و استوری به صورت مداوم

یکی از ابتدایی‌ترین و مسلم‌ترین وظایفی که یک ادمین پیج اینستاگرام بر عهده دارد، انتشار منظم محتوا است. البته برخی از ادمین‌ها هوشمندی بیشتری به خرج می‌دهند و زمان انتشار محتوا را هم خودشان تعیین می‌کنند. این کار به اندکی بررسی آماری و آزمون و خطا نیاز دارد. هر چه میزان بازدید از محتوا بیشتر باشد، کارایی آن بیشتر است. بنابراین ادمین باید هر محتوا را زمانی منتشر کند که افراد بیشتری آن را می‌بینند.

البته یکی دیگر از عواملی که یک ادمین بر اساس آن تصمیم می‌گیرد که یک محتوا را در چه زمانی منتشر کند، نوع مخاطب هدف است. فرض کنید که مخاطب هدف یک پست یا استوری، کارمندان هستند. در این صورت بهتر است محتوا زمانی منتشر شود که کارمندان بتوانند سری به اینستاگرام بزنند.

۲٫ تولید محتوای جذاب، آموزنده، سرگرم کننده و منحصر به فرد

یکی از مهم‌ترین وظایف یک ادمین پیج اینستاگرام، تولید محتوا است. البته توجه داشته باشید که همه ادمین‌ها چنین وظیفه‌ای بر عهده نمی‌گیرند. ادمین تولید محتوا باید بتواند با نرم افزارهای کامپیوتری مثال فتوشاپ، پریمیر و اپلیکیشن‌های گوشی همراه مثال پیکسارت (Picsart) و ولو (Vllo) کار کند و محتوای با کیفیت و البته موثر تولید کند. قطعاً حقوق ادمین اینستاگرام با توانایی تولید محتوا، خیلی بیشتر از ادمین ساده‌ای است که فقط محتواها را منتشر می‌کند.

در حال حاضر تأثیر محتوای تصویری و ویدیویی واقعاً بالا است و اگر بتوانید با خلاقیت خودتان محتوای جذاب تولید کنید، بدون شک مخاطب بیشتری هم جذب می‌کنید. وقتی مخاطب، محتوایتان را پسندید، شانس بیشتری برای نگهداری او در پیج و در نهعایت فروش محصول یا خدمات خواهید داشت.

۳٫ نوشتن کپشن‌ جذاب و تعاملی و استفاده از هشتگ‌های هدفمند

وظایف ادمین اینستاگرام

ادمین‌ها با نوشتن کپشن‌های زیبا و جذاب می‌توانند جذابیت و اثر گذاری محتوا را دو چندان کنند. کپشن‌نویسی ترکیبی از یادگیری و خلاقیت است. درست است که ادمین باید اصول بازاریابی و ترغیب کردن مشتری را بلد باشد، ولی تنها با استفاده از خلاقیت و مهارت تولید محتوای متنی می‌تواند کپشن‌های عالی و تاثیرگذار بنویسد.

یک ادمین پیج باید اصول هشتگ‌گذاری را هم بلد باشد. هشتگ‌ها ابزارهایی هستند که به مخاطبان هدف کمک می‌کنند تا محتوای ما را پیدا کنند. در صورتی که ادمین پیج اینستاگرام، استفاده از هشتگ‌ها را به خوبی بلد باشد، می‌تواند به بهتر دیده شدن پیج و برند شما کمک کند.

۴٫ توانایی افزایش تعامل پیج و مخاطبان

اینستاگرام در آپدیت‌های خودش به طور مداوم اهمیت بیشتری برای تعامل پیج و مخاطبان قائل می‌شود و از کسب و کارها می‌خواهد که تعامل یا اینگیجمنت (Engagement) خود با مخاطبانشان را بالا ببرند تا بتوانند پست‌های بیشتری در اکسپلور داشته باشند و بیشتر به چشم مخاطبان بیایند.

منظور از تعامل یا اینگیجمنت آن است که مخاطبان به معنای واقعی کلمه با محتوا و پیج شما ارتباط برقرار کنند، برای پیج شما کامنت بگذراند، محتواها را لایک کنند، به اشتراک بگذارند، ذخیره کنند و برای شما دایرکت بفرستند. البته پاسخ شما به کامنت‌ها و دایرکت‌های آنان هم جزئی از این تعامل است. یک ادمین حرفه‌ای، محتوای خود را به گونه‌ای تولید و منتشر می‌کند که بیشتر میزان تعامل را در پی داشته باشد.

۵٫ پاسخگویی به کامنت‌ها و دایرکت‌های مخاطبان

پیج اینستاگرام یکی از کانال‌های ارتباطی بین مخاطبان، مشتریان و مدیران کسب و کار است. مدیریت این پیج در اختیار ادمین است و از این رو ادمین وظیفه دارد که به کلیه کامنت‌ها و دایرکت‌هایی که از سوی مخاطبان پیج دریافت می‌کند، به بهترین شکل پاسخ دهد. ادمین پاسخگویی به دایرکت و کامنت، تأثیر زیادی در فروش یک پیج دارد و با پاسخگویی سریع و عالی به مخاطب، می‌تواند مخاطب را به یک مشتری وفادار تبدیل کند. برای مطالعه بیشتر، حتما مقاله «ادمین دایرکتر اینستاگرام کیست» را مطالعه کنید.

۶٫ افزایش تعداد فالوورهای پیج

در حال حاضر یکی از اهداف مهمی که هر کسب و کار اینستاگرامی باید دنبال کند، افزایش تعداد فالوورهای جدید و باکیفیت است. یکی از وظایف ادمین اینستاگرام این است که با برنامه ریزی درست و در عین توجه به مشتریان فعلی، به دنبال افزایش فالوورها و مخاطبان هدف جدید هم باشد؛ چون با جذب مشتریان جدید می‌توان فروش محصولات را بالا برد و مشتریان وفادار بیشتری ایجاد کرد.

یکی از مواردی که تولید محتوای حرفه‌ای ضرورت پیدا می‌کند، جذب فالوورهای جدید است. در صورتی که محتوای شما با رقبایتان متمایز نباشد، چه دلیلی دارد که مخاطبان هدف، رقبا را رها کنند و سراغ شما بیایند؟ بنابراین اگر می‌خواهید به یک ادمین حرفه‌ای تبدیل شوید، لازم است تولید محتوا را به صورت حرفه‌ای بیاموزید و کاری کنید که محتواهای پیج وارد اکسپلور شوند و فالوورهای طبیعی برای شما بیاورند.

۷٫ پیشبرد برنامه‌های تبلیغاتی در پیج

یکی از مهم‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام این است که یک استراتژی اساسی برای تبلیغات در پیج اینستاگرام تدوین کند. بعضی از ادمین‌ها توانایی خوبی در برقراری ارتباط با اینفلوئنسرهای مختلف دارند و می‌توانند به اینفلوئنسرهای مختلف سفارش تبلیغات بدهند و از این طریق میزان فالوورها و فروش پیج را بالا ببرند. همچنین یک ادمین تبلیغات باید بتواند بودجه بندی درستی برای تبلیغات تعیین کند و مطمئن شود با کمترین هزینه، بیشترین فالوورها را جذب می‌کند.

همچنین باید با دقت کامل تبلیغات را تحلیل کند و مطمئن شود همه چیز در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار دارد. یک ادمین تبلیغات باید بداند چرا یک تبلیغ جواب می‌دهد و یک تبلیغ هیچ فایده‌ای ندارد.

۸٫ تحلیل و آنالیز وضعیت پیج و ارائه مشاوره به مدیران

ادمین اینستاگرام

استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام که مهم‌ترینشان اینسایت خود اینستاگرام است، برای هر ادمین ضروری است و کسانی که می‌خواهند شغل ادمینی را انتخاب کنند و به شکلی حرفه‌ای در این حوزه فعالیت داشته باشند، باید یاد بگیرند که با ابزارهای تحلیلی اینستاگرام کار کنند.

این ابزارها به ادمین، نسبت به فعالیت‌ها و محتواهایی که در پیج تولید می‌شود، دید بهتری میدهند. به خصوص ادمینی که کار مشاوره و برنامه ریزی پیج را انجام می‌دهد. این ادمین باید با تحلیل هوشمندانه بفهمد چه محتواهایی اصلاً جواب نمی‌دهند و چه محتواهایی موثر هستند. همچنین می‌تواند اطلاعات جامعی در مورد رده سنی مخاطب، جنسیت و ساعات آنلاین بودن او به دست بیاورد.

یک ادمین حرفه‌ای پیج اینستاگرام با تحلیل شاخص‌ها و گزارش‌های موجود در ابزارهای آنالیز می‌تواند گزارش خوبی برای مدیران تهیه کند و در تعیین برنامه‌های آینده پیج به آن‌ها مشاوره دهد. البته قطعاً همه ادمین‌ها چنین بینش و مهارتی ندارند. چنین مهارتی از طریق آموزش، مطالعه و کسب تجربه حاصل می‌شود.

۹٫ حفظ امنیت پیج

حفظ امنیت پیج، یکی از اساسی‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام است. ادمین باید ترفندها و روش‌های تأمین امنیت پیج را بداند و تمام راهکارهای موجود را برای تأمین امنیت پیج به کار ببندد. گاهی مواقع یک بیزینس اینستاگرامی با کلی تلاش، تولید محتوا و صرف هزینه و انرژی، به جایگاه قابل قبولی می‌رسد، اما ناگهان یک غفلت باعث می‌شود همه چیز از بین برود.

۱۰٫ ثبت سفارش‌ها و برقراری ارتباط موثر با سایر واحدهای بیزینس

برخی از ادمین‌ها وظیفه ثبت سفارش را بر عهده دارند. به خصوص برای پیج‌های فروگاهی بزرگ. بنابراین، زمانی که یکی از مخاطبان، سفارش خود را برای خرید یک محصول در دایرکت اینستاگرام ثبت می‌کند، لازم است یک ادمین ثبت سفارش، جزئیات خریدار را دریافت و به واحدهای فروش و ارسال محصول منتقل کند. هر چه ادمین سریع‌تر این کار را انجام دهد، محصول زودتر به مشتری می‌رسد و در نتیجه مشتری از کسب و کار و پیجی که از آن خرید کرده، راضی‌تر خواهد بود.

چند راهکار برای بهبود مهارت های ادمین اینستاگرام

یک ادمین حرفه‌ای اینستاگرام همیشه دنبال یادگیری است و می‌خواهد دانش خود را در مورد شغلی که دارد افزایش دهد. در ادامه به چند راهکار برای پیشرفت در حوزه ادمینی اینستاگرام معرف کرده‌ایم:

۱٫ یادگیری اصول بازاریابی و فروش

وظایف ادمین اینستاگرام

اگر ادمین‌های اینستاگرام بتوانند دانش خود را در زمینه بازاریابی و فروش ارتقا دهند، قطعاً در هنگام تولید محتوا، تبلیغات و کپشن‌نویسی، عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارند و می‌توانند محتوای خود را به گونه‌ای تولید کنند که تمایل مشتری به خرید محصول، شرکت در دوره و غیره بیشتر شود.

۲٫ تسلط بر امکانات اینستاگرام

یک ادمین اینستاگرام باید صفر تا صد اینستاگرام را بشناسد و بداند که اینستاگرام چه قابلیت‌های دارد و با استفاده از آن چه کارهایی می‌شود انجام داد. در  حال حاضر بسیاری از ادمین‌های اینستاگرام با تمام قابلیت‌های این پلتفرم آشنایی کامل ندارند.

۳٫ آشنایی با زبان انگلیسی

این مهارت در تمام مراحل زندگی به شما کمک می‌کند، ولی به عنوان یک ادمین با هر ابزاری که بخواهید کار کنید باید تا حدودی با زبان انگلیسی آشنا باشید. این مهارت برای تولید محتوا و کار با ابزارهای آنالیز اینستاگرام، خیلی ضروری است؛ چون اگر با زبان انگلیسی آشنا نباشید؛ نمی‌توانید با ابزارهای آنالیز کار کنید و گزارش‌های تحلیلی را بخوانید.

۴٫ مهارت برقراری ارتباط موثر و پاسخگویی به پیشنهادها و انتقادها

یکی دیگر از مهارت‌هایی که به موفقیت ادمین اینستاگرام کمک می‌کند، مهارت برقراری ارتباط موثر است. کسانی که بتوانند به پیشنهادها و انتقادهای مشتریان پاسخی درست و منطقی بدهند، قطعاً باعث وفاداری مشتریان می‌شوند و پس از مدتی با مشتریانی روبرو خواهیم بود که به برند ما عاشقانه وفادار هستند؛ چون برخورد خوبی با آن‌ها صورت گرفته است.

۵٫ مهارت تولید محتوای حرفه‌ای

این شاید مهم‌ترین مهارتی باشد که یک ادمین باید یاد بگیرد. محتوا اساس کار اینستاگرام است و تا حدود زیادی، عیار یک ادمین به توانایی‌ها و مهارت‌هایش در تولید محتوا سنجیده می‌شود. توصیه می‌کنیم تولید محتوا با گوشی همراه را حتما یاد بگیرید. در این صورت هم دیگر به تجهیزات گران قیمت و سیستم‌های رایانه‌ای قوی وابسته نیستید، هم اینکه راحت‌تر می‌توانید در هر جایی که هستید محتوا تولید کنید.

مهم‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

پک فالوور؛ پلتفرمی حرفه‌ای برای آموزش و استخدام ادمین اینستاگرام

با توجه به تقاضای بسیار بالای شغل ادمینی و ضرورت وجود یک پلتفرم اختصاصی برای ادمین‌ها، در پک فالوور این امکان را فراهم کرده‌ایم که ادمین‌ها به صورت حرفه‌ای آموزش ببینند و سپس وارد بازار کار شوند.

در این پلتفرم کسانی که تمایل دارند به یک ادمین حرفه‌ای تبدیل شوند، تمام مهارت‌های مربوط به این شغل را به صورت کامل یاد می‌گیرند و بعد از آن می‌توانند وارد بازار کار شوند. در صورت تمایل می‌توانید لیستی از ادمین‌های این پلتفرم را در اینجا مشاهده کنید.

کارفرماهایی که نیاز به ادمین داشته باشند هم می‌توانند به بخش درج آگهی مراجعه کنند و درخواست خود را ثبت نمایند.

اگر هم می‌خواهید به یک ادمین حرفه‌ای اینستاگرام تبدیل شوید، پلتفرم پک فالوور یک بسته تخصصی ادمین اینستاگرام برای شما آماده کرده است که می‌توانید آن را تهیه کنید. در این بسته، دو آموزش وجود دارد. آموزش اول، «دوره صفر تا صد اینستاگرام» است که در آن تمام نکات مربوط به اینستاگرام را به صورت کامل یاد می‌گیرید.

آموزش دوم هم «تولید محتوای حرفه‌ای با موبایل» است که در آن یاد می‌گیرید با استفاده از یک گوشی و اپلیکیشن‌ها، محتواهای جذابی تولید کنید. برای مشاهده سرفصل‌های کامل این دوره، اینجا کلیک کنید.

پس از شرکت در دوره و یادگیری کامل مهارت‌های ادمینی، می‌توانید خودتان را در این پلتفرم معرفی کنید و شانس بلایی برای کاریابی پیدا کنید. همچنین پس از پایان دوره می‌توانید با مراجعه به صفحه فرصت‌های شغلی، لیستی از آگهی‌های استخدام ادمینی را مشاهده کنید.

مهم‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

مقالات پیشنهادی پک فالوور به شما کاربر عزیز

ادمین اینستاگرام چیست و چگونه ادمین شویم؟

آموزش نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام + دانلود رایگان

نتیجه گیری

در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود، پیشنهاد می‌شود مقاله میزان حقوق ادمین اینستاگرام را هم مطالعه کنید. آیا تاکنون تجربه فعالیت به عنوان ادمین اینستاگرام را دارید؟ از نظر شما وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟ لطفاً پرسش‌ها، نظرها و پیشنهادهای خود را با ما و سایر همراهان پک فالوور، پایین همین مقاله و در بخش «ارسال نظر» به اشتراک بگذارید.

پیام بگذارید